El Port de Barcelona avança per completar el moll Adossat. Segons ha informat el Consell d’Administració aquest mateix dimecres, s’han iniciat els tràmits per a la licitació de les obres per a la nova terminal de ferris, amb un pressupost assignat de prop de 61 milions d’euros. Amb aquesta operació, es construiran tres nous molls amb tots els equipaments corresponents, així com certes modificacions en els accessos i les esplanades. En concret, el projecte inclou fins a tres nous molls, que ampliaran fins a quatre els punts d’amarratge de la futura terminal de ferris, amb les respectives rampes per a càrrega i descàrrega de vehicles. També s’hi afegiran bol·lards i defenses, així com altres elements d’equipament i superestructura. Val a dir que la licitació es manté a l’espera del sí del Consell de Ministres, i contempla un termini d’execució de les obres de quatre anys i tres mesos.
Amb la nova terminal, el Port de Barcelona en tindrà tres dedicades especialment a embarcacions amb capacitat per al transport de vehicles, siguin personals o de transport de mercaderies -cotxes o camions-. Es tracta de terminals que necessiten equipaments concrets per garantir la mobilitat dels usuaris i els seus vehicles. Fins fa un any i mig, aquesta terminal, operada per Baleària, se situava al moll Drassanes; però es va moure als espais del moll Adossat propers a l’antiga terminal Port Nou a principis del 2023. En finalitzar-se aquestes obres, assegura el Consell d’Administració, l’Adossat arribaria a la seva forma definitiva; amb una terminal de ferris i set de creuers, concentrant principalment operacions de trànsit de passatgers. També es finalitzarà l’acord signat amb l’Ajuntament el 2019, pel qual es trasllada l’operativa per als usuaris de la zona més propera a la ciutat i es tancaven les terminals de creuers del moll de Barcelona Nord i de Baleària a Drassanes.

Processos “clau”
En aquest sentit s’ha expressat el president del Port de Barcelona, Lluís Salvador, que considera que “amb la creació de la futura terminal de ferris del moll Adossat culminarem alhora dos processos clau en l’estratègia del Port de Barcelona”. En primer lloc, argumenta Salvadó, es completarà “l’aprofitament dels espais disponibles”; i en segon s’acabarà d’allunyar l’operativa de passatgers del centre de la ciutat, tal com es va acordar amb el consistori. D’aquesta manera, “s’alliberen nous espais per a la ciutadania al Port Vell”; una fita clau per enllestir l'”obertura” de la infraestructura als barcelonins que cerquen tant el govern municipal com l’organisme.