Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El Port de Barcelona és líder al Mediterrani en subministrar gas natural

El Port de Barcelona s’ha mantingut el 2021 com el port líder en repostatge de gas natural liquat (GNL) de tota la Mediterrània. De fet, s’ha situat entre els principals ports del món. En el darrer any es van fer 236 operacions de subministrament, un total de 65.050 metres cúbics. Això suposa un 66% més que el 2020, quan s’havien subministrat 39.150 metres cúbics.

S’esperen xifres més elevades, perquè es preveu que l’ús del GNL a Barcelona continuï creixent, gràcies a la posada en servei d’un nou vaixell de subministrament i a l’aposta de les navilieres per combustibles més nets.

Un dels principals objectius del Port és “reduir les emissions de gasos d’efecte hivernacle en un 50% l’any 2030 i esdevenir un port neutre en emissions el 2050″, ha dit el seu president, Damià Calvet.

El 41,5% del subministrament, per Baleària

Pràcticament, la meitat del consum (41,5%) l’ha efectuat la companyia Baleària, que amb els seus cinc vaixells han fet servir més de 27.000 metres cúbics d’aquest combustible. Els creuers també han fet més ús del GNL, tot i que la seva activitat no es va reprendre fins al mes de juny, com a conseqüències de les limitacions decretades per les autoritats arran de la pandèmia de la Covid-19. Quatre creuers del grup Carnival que operen regularment al Port de Barcelona han fet 18 operacions de subministrament de GNL ship-to-ship (STS), és a dir de vaixell a vaixell, consuminut un volum de 38.000 metres cúbics.

A més de les companyies de creuers i de ferris, les navilieres estan posant en servei vaixells portacontenidors, de vehicles i de càrrega -dedicats al transport de gra o productes químics- propulsats per GNL.

Bonificacions de fins al 90%

El Port de Barcelona aplica una bonificació del 50% a la taxa T1, una quota que paga el vaixell quan atraca a port; un 30% més de bonificació comercial si el vaixell usa GNL als motors auxiliars o bateries quan estan al port, com és el cas dels sis vaixells de la companyia Grimaldi Lines; i un 10% més si fan servir aquests combustibles menys contaminants durant el trajecte des de l’última escala fins al Port de Barcelona. També s’aplicarà aquesta bonificació quan es connectin els vaixells a la futura xarxa elèctrica que s’està desenvolupant actualment.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Patrick a gener 20, 2022 | 17:36
    Patrick gener 20, 2022 | 17:36
    Aquest vaixell tan ridícul és un vaixell que transporta gas ? N'estem tips de la "promoció" dels mega-creuers una mena d'activitat inútil que solament serveix per a enriquir persones sense escrúpols i que Barcelona, com altres indrets del nostre país des del fotut franquisme, s'especialitza en acollir activitats que no vol ningú i que després fan servir aquí a les estadístiques del "turisme". N'estem farts. A més que ens foteu aquesta foto en plena pandèmia, embarcar en un vaixell d'aquesta mena és un disbarat en l'època que vivim, car sabem des del minut zero que son un viver de la Covid-19, després solament cal veure "clients" d'aquests negocis reclamant metges i personal sanitari que des de fa quasi dos anys no paren a tots els hospitals del món. Ens cal més sentit comú. Pel que fa al gas ben segur son encàrrecs que altres ports de la Mediterrània amb més restriccions de seguretat no permeten atracar.

Nou comentari

Comparteix