El tràfic de contenidors del Port de Barcelona manté el ritme de rècord iniciat abans de l’estiu. Fins al setembre, l’enclavament ha mogut 2,7 milions de TEU, un 30,6% més que l’any passat i un 6% més que abans de la pandèmia, un indicador clar que el comerç exterior ha recuperat el dinamisme perdut per la Covid-19. Segons les dades del Port, la bona marxa de les exportacions i importacions de productes es tradueix en un augment del tràfic amb els principals mercats de Barcelona.

El principal soci de la capital catalana segueix sent la Xina, amb qui el tràfic de contenidors creix un 21%, seguida dels Estats Units (+15,8%), Turquia (+17,1%), l’Índia (+28,5%) i els Emirats Àrabs Units (+11,5%). Pel que fa al conjunt de tràfics del Port, en els nou primers mesos de l’any s’han transportat 50 milions de tones, un 17,9% més en relació amb l’any passat, però encara una mica per sota (-3,73%) dels nivells prepandèmia. Tot i això, la recuperació econòmica es nota i el Port està reduint diferències respecte al moviment de mercaderies prepandèmia, ja que a l’agost la diferència respecte al 2019 era del 5,89%.

Creixement generalitzat

La millora del context econòmic es deixa notar a gairebé tots els segments de tràfic: els sòlids a granel creixen un 14,1%, fins als 3,4 milions de tones, respecte a l’any passat; el tràfic d’automòbils augmenta un 16,9%, fins a les 375.000 unitats, tot i els problemes de subministrament de molts fabricants; i els passatgers també pugen un 30% i ja sumen gairebé un milió de persones. L’única excepció són els líquids a granel, que a causa de la caiguda del transport del gas natural i les benzines cauen un 6,7%.

Pel que fa al passatge, les línies regulars de ferris creixen gairebé un 39% i han transportat 780.000 persones fins al setembre, mentre que els creuers noten la fi de les restriccions i ja sumen un total de 214.000 persones, un 7,4% més. Això vol dir que per primera vegada en tot l’any les xifres de creueristes han estat superiors a les del 2020, que van quedar congelades en 199.000 persones amb l’entrada en vigor de l’estat d’alarma al març es va prohibir l’arribada de creuers a tot l’estat.

Comentaris

    JordiP Octubre 18, 2021 | 13:41
    Excel·lent. Cal millorar l'extroversió de la nostra indústria i el nostre comerç. Quant més venguem a fora, menys dependència tindrem respecte el centripetisme castellà-madrileny. Si, actualment, les exportacions generades a Catalunya són el 30% de tot Espanya, ens hauriem de posar un objectiu del 40% per a dins de cinc anys. La independència demana no-dependència, i per molt interessant que sigui el mercat espanyol, la disminució del % d'aquest paral·lela al augment del exterior ens fa més independents.

Nou comentari