Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Nissan ofereix a Silence la Zona Franca en comptes de Montcada
  • CA

La mesa de reindustrialització de Nissan ha decidit que les fàbriques de Zona Franca i Montcada i Reixac seran ocupades per hub de descarbonització liderat per la companyia QEV i Btech. En la reunió de la mesa aquest divendres, l’empresa japonesa ha deixar fora de la eqüació a Silence, que era el preferit per quedar-se les instal·lacions de Montcada i Reixac. D’aquesta manera, la companyia hauria de compartir alguns terrenys de la Zona Franca amb el hub, una decisió que no ha estat ben vista per Silence, que, de moment, ha assegurat en una carta que només està interessat en Montcada.

La reunió de la mesa de desindustrialització ha arribat tot just un mes després que Nissan acabés definitivament la producció de vehicles a Catalunya. En primera instància, el repartiment havia de fer-se entre Silence i el hub liderat per QEV i Btech, però a causa de la pèrdua de les naus industrials de Sant Andreu -on el propietari ha decidit fer una reestructuració incompatible amb el hub– el repartiment ha canviat. La solució que ha ofert Nissan de compartir els terrenys “ha decepcionat a Silence” i la companyia ha decidit negar-se”.

És un error perquè el projecte de Silence pot encaixar perfectament a Zona Franca. Hi ha espai per fer-ho”, ha dit Miguel Ruiz, secretari general de Sigen-Usoc a Nissan. Ell mateix ha confirmat que la negativa del fabricant de motors es deu al fet que en els terrenys de Barcelona “hauria de pagar lloguer”, mentre que a Montcada ja havien arribat a un acord amb el propietari, que és la mateixa Nissan.

Una altra de les iniciatives que s’han fet oficials en aquesta reunió de la mesa és l’opció a tenir altres empreses dedicades a la descarbonització de la Zona Franca per seguir donant viabilitat al hub, ja que la marca xinesa Great Wall Motors -que es quedarà amb gran part de les plantes que Nissan deixarà buides- ha donat la negativa a formar-ne part. Aquestes empreses podrien “instal·lar-se als espais elevats del pàrquing”, fet que comporta que “no s’utilitzaria terreny industrial”, ha explicat Ruíz. Una de les companyies preferides per encarregar-se de la descarbonització és l’australiana Goodman, que havia presentat un macroprojecte per reindustrialitzar tot l’espai disponible a Zona Franca. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa