La Gran Via de les Corts Catalanes ha tornat a ser aquest dilluns al matí l’escenari d’una nova marxa lenta. Aquest cop, però, no l’han protagonitzat els taxistes, sinó que han estat les VTC tradicionals les encarregades d’envair aquesta artèria barcelonina per reivindicar la importància del seu servei i desmarcar-se del conflicte del sector del taxi.
Aquesta primera mobilització a gran escala de les VTC tradicionals –la previsió és que les protestes continuïn tant demà com dimecres– està carregada de simbolisme, ja que no només té lloc en el mateix escenari on només fa unes setmanes els taxistes anunciaven l’acord amb el Govern per desconvocar la vaga prevista pel congrés de l’audiovisual ISE Barcelona, sinó que també està encapçalada per un cotxe fúnebre a cavalls i una grua que simula emportar-se una VTC.
A l’espera de conèixer les xifres oficials de participació, el TOT Barcelona ha pogut comprovar com més d’un centenar de vehicles participaven en aquesta particular marxa “fúnebre”, que si no hi ha sorpreses d’última hora acabarà aquest migdia a les portes del Parlament. Cal recordar que els sector ha decidit sortir al carrer després de constatar que diversos errors administratius del Departament de Transports de la Generalitat havien provocat la denegació de prop de 600 llicències per al servei de VTC a la capital catalana.

Una regulació pròpia independent del taxi
Aquesta circumstància -sumada a les dificultats que ha anat arrossegant el sector en els darrers anys- ha acabat sent el detonant per a la convocatòria d’aquestes tres jornades de mobilitzacions pels carrers del centre de la ciutat. “Som un sector que fa una activitat totalment diferenciada al del taxi. No podem estar regulats en funció d’uns dictats que han vingut del sector dels taxistes i que ens carreguen d’una reglamentació que no podem assumir i que ens limita”, assenyalava la setmana passada en declaracions a l’ACN Roman Llort, portaveu de l’associació VTC-Gran Turisme de Catalunya, que agrupa els prop de 400 autònoms que treballen des de fa dècades en les VTC tradicionals.

En aquest sentit, cal recordar que les VTC tradicionals són un servei que neix a finals dels anys 80 amb motiu de la imminent celebració dels Jocs Olímpics de Barcelona del 1992 i s’acostuma a contractar per a diverses jornades durant la celebració de fires o congressos internacionals, per exemple.