Els llums de Nadal de Barcelona podran tenir publicitat

JxCat i govern pacten aixecar el veto a l'esponsorització per abaratir el cost de l'enllumenat als comerciants

Els llums de Nadal de Barcelona podran tenir espònsors privats per abaratir-ne el cost i que els botiguers paguin menys. El govern municipal ha acceptat aixecar el veto als patrocinis a petició de JxCat i dels eixos comercials, que després de la pandèmia reclamen una campanya nadalenca extraordinària per impulsar el consum. El 50% del cost de l’enllumenat seguirà a càrrec del consistori i l’altra meitat l’hauran de pagar els venedors, però el govern d’Ada Colau promet que entre patrocinis i ajudes cap eix comercial es quedarà sense llums per no poder pagar-les.

La regidora de Comerç, Montserrat Ballarín (PSC), ha explicat aquest dimecres a la comissió d’Economia que el govern ja ha modificat una clàusula de les subvencions que dona cada any per als llums nadalencs. Els patrocinis que s’obtinguin es restaran del 50% de finançament privat, però es distribuiran per tota la ciutat perquè també arribin als barris menys cèntrics i per tant menys atractius publicitàriament. “Anirem a buscar conjuntament aquesta esponsorització, per repartir-la i que cap eix es quedi sense el seu enllumenat per falta de recursos”, ha dit. 

Ballarín també ha sostingut que serà “una campanya excepcional” amb un “relat únic de ciutat” que integri tots els sectors econòmics. També ha detallat que l’ajuntament assumirà la contractació de tot l’enllumenat a través d’una licitació conjunta –composta per 12 lots– “per comptar amb la millor creativitat i les millors ofertes” internacionals.

Elsa Artadi ha agraït l’acceptació del prec de JxCat i ha insistit en la importància d’aquesta campanya com a “punt d’inflexió” per deixar enrere un mal any comercial. Segons la presidenta del grup municipal, la campanya d’estiu arrenca millor del que es temia –“la gent ha sortit amb ganes de recuperar part del consum i donar suport al comerç local”– però el sector està molt preocupat per la tardor. A més, les associacions de comerciants estan molt tocades perquè no han cobrat les quotes als seus associats durant el confinament, i ara moltes temen no poder pagar l’enllumenat a final d’any.

Ajudes al comerç

JxCat i govern Bcomú-PSC també han pactat un paquet de mesures de suport al petit comerç per pal·liar els efectes de la crisi del coronavirus. A la mateixa comissió s’ha aprovat per unanimitat una proposició del grup d’Artadi per impulsar un pla de reactivació, agilitzar el tràmit de llicències, fomentar la rebaixa del lloguer de locals, modificar restriccions de trànsit amb impacte negatiu i implantar un segell de “comerç segur” contra la Covid-19.

A més, la regidora Ballarín ha avançat que aquesta setmana mateix arranca la campanya promocional “Compra a prop” perquè els barcelonins prioritzin les botigues locals a grans plataformes d’e-commerce com Amazon. També ha explicat que el marketplace que prepara el consistori perquè el petit comerç també pugui vendre a internet fàcilment s’estrenarà segurament al novembre i mentrestant es fomentarà la digitalització d’aquestes empreses amb 700.000 euros en subvencions i 200.000 euros per sufragar cursos i plans individualitzats de formació.

Nou comentari