Vueling es planteja prescindir dels serveis de terra d’Iberia i li requerirà legalment que, com a proveïdora, li doni compensacions econòmiques pels contratemps de les vagues del personal d’Iberia Airport Services aquest estiu, així com per les noves anunciades als aeroports de Barcelona, Bilbao i Màlaga.
[r:1]
El director d’Operacions de Vueling, Oliver Iffert, ha dit en un comunicat aquest dijous que estan “començant a estudiar diferents alternatives” per evitar els conflictes derivats de les vagues en un futur. “El nostre objectiu no és un altre que disposar d’un major control en totes les competències, però especialment en aquelles que afectin directament a la nostra proposta de valor”, ha afegit.
I ha defensat que Vueling és una empresa “madura, robusta, i per descomptat, autònoma en la seva presa de decisions”. A més, Iffert ha criticat que les reiterades convocatòries de vaga “cerquen utilitzar com a ostatges” als seus clients, la qual cosa consideren inacceptable.
“Professionalitat” dels empleats
Ha posat en valor que, amb totes les mobilitzacions, els treballadors “estan demostrant una gran capacitat de gestió i professionalitat”, tot i que hagin limitat l’oferta d’un servei a l’altura de les expectatives dels clients, en les seves paraules. “En nom de tots els que formem Vueling, els demanem disculpes per aquesta situació totalment aliena a la nostra companyia”, han afegit en el comunicat.