L’assessorament energètic de l’Ajuntament ha aturat 65.000 talls de llum en 3 anys

La pandèmia ha incrementat un 10% els veïns atesos pels 10 PAE municipals

Els Punts d’Assessorament Energètic (PAE) de l’Ajuntament de Barcelona han atès 17.641 persones el primer semestre del 2020, el que suposa un increment de més del 10% en relació amb l’any anterior. El servei de detecció i reducció de la pobresa energètica i la millora de l’eficiència de les llars de les persones vulnerables ha aturat 65.054 talls de subministrament en tres anys i mig. L’optimització de factures ha comportat una disminució de 6.226,77 kW de potència contractada, que suposa un estalvi de 316.444 euros per als usuaris.

Els PAE van obrir el 2017 i van suposar una inversió de 4,45 milions d’euros. L’equip de 40 professionals dels PAE està format en un 85% per persones derivades directament de programes d’orientació laboral de Serveis Socials. Cada mes s’atenen una mitjana de 2.124 persones.

Informen, atenen i intervenen perquè les persones puguin exercir els seus drets energètics i les companyies no els neguin l’accés als subministraments bàsics. Amb la situació d’emergència sanitària provocada per la Covid-19, s’ha observat un increment de les persones en situació d’atur, passant d’un 29% al 58%. També s’ha registrat un repunt en l’accés al servei de famílies amb menors a càrrec, suposant el 47% del total d’atencions, sobretot en el cas de llars monoparentals.

Un dels increments més notables ha estat l’atenció a les llars de persones amb mobilitat reduïda on, durant els primers 6 mesos de l’any, el PAE ha atès un total de 314 persones, el que suposa un 71% del volum de persones ateses durant tot l’any 2019, que va ser de 442. Un altra dada que s’ha vist afectada per la crisi sanitària ha estat el nombre total de talls aturats durant el primer semestre de 2020, el qual s’ha vist reduït a 7.989 a causa de la prohibició de la suspensió dels subministraments domèstics d’energia, gas i aigua durant l’estat d’alarma.

Revisar factures durant el confinament

Per la seva banda, els 205 canvis en la potència elèctrica contractada que s’han gestionat durant la pandèmia han tingut com a resultat una disminució de 299,70 kW, el qual comporta un estalvi estimat de 15.230 euros.

La centraleta telefònica habilitada durant el període d’emergència sanitària es va iniciar el 21 de maig i en un mes es van triplicar les noves entrades al servei. El motiu del 70% de les trucades rebudes ha estat per optimització de factures. Durant l’estat d’alarma el tràmits més demandat ha estat la gestió de bons socials, seguit del canvi de titularitat i el de potència elèctrica contractada.

Nou comentari