Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
L’Ajuntament calcula que la regularització de les factures d’Agbar s’allargarà fins al gener
  • CA

L’Ajuntament de Barcelona calcula que la regularització de totes les factures d’Agbar afectades per un sobrecost durant la pandèmia s’allargarà fins a mitjans de gener de 2021. En una roda de premsa celebrada aquest dilluns, el vicepresident de l’àrea d’Ecologia de l’AMB, Eloi Badia, ha reconegut que la solució al problema va “més lent del previst” per la quantitat de taxes afectades –cànon de l’aigua, clavegueram, consum d’aigua i IVA- i pel volum de consumidors implicats. Per altra banda, Badia ha qualificat d'”inadmissible” l’actitud d’Agbar, qui “no ha facilitat una informació completa de les irregularitats en el cobrament del rebut”. “Ho veiem amb estupefacció, perquè a un veí se li ha de donar tota la informació”, ha afegit.

Per altra banda, Badia ha lamentat la resposta que ha donat Agbar a una part dels consumidors afectats per aquesta polèmica. Segons el també regidor d’Emergència Climàtica, “a alguns usuaris se’ls ha respost que el problema provenia de la taxa de residus”, una afirmació que Badia ha assegurat que és falsa. “No entenem que una companyia no vulgui informar correctament als seus usuaris”, ha comentat. Badia ha arribat a dir que Agbar s’hauria d’enfrontar a un expedient sancionador si es verifica que la informació que va facilitar l’empresa era incorrecta.

La meitat de les factures, ja regularitzades

Aigües de Barcelona ha informat aquest mateix dilluns que ja ha regulat gairebé la meitat de les factures afectades. En un comunicat, la companyia ha detallat que la regularització s’està incloent de forma automàtica a les factures emeses des de l’11 de novembre.

La problemàtica de les factures va sorgir durant els primers mesos d’estat d’alarma. Durant el confinament, les lectures presencials de comptadors no es van realitzar (a dia d’avui, vora un 60% dels comptadors que té instal·lats Agbar no disposen de lectura intel·ligent). Com a alternativa, Agbar va facturar als seus usuaris uns imports estimats segons el consum d’aigua durant el mateix període de l’exercici anterior. Durant aquells mesos, els usuaris van pagar un import menor al consum real (el confinament va fer incrementar el consum d’aigua gairebé un 10%), però en el moment de regularitzar-lo, Agbar va carregar l’increment en un sol rebut.

Aquesta problemàtica va afectar prop de 340.000 llars a l’àrea metropolitana i va suposar un sobrecost de 7,4 milions d’euros segons dades de l’Ajuntament de Barcelona.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa