Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
La roba de segona mà a pes aterra a Portaferrissa
  • CA

Portaferrissa tindrà una botiga de roba segona mà a pes, amb preus per quilo, entre l’oferta de grans cadenes de moda que ha caracteritzat fins ara el popular carrer comercial de Ciutat Vella. La marca Flamingos, que ja té 11 establiments a Barcelona, aterra a l’artèria amb un establiment de 300 metres quadrats que ocupava la firma Jack&Jones.

Aquest tipus de substitucions, a priori sorprenents, seran tendència el 2021 segons la consultora immobiliària Laborde Marcet, que ha assessorat l’operació. “La crisi iniciada el març està provocant molta activitat derivada del tancament de negocis”, argumenta Ángela Sánchez, directora de Retail de Laborde Marcet. Les vacants les aprofiten nous negocis i sobretot marques consolidades però encara petites “que aprofiten per obrir en artèries prime on les rendes s’han ajustat a la baixa”.

Lluny de considerar-ho una devaluació de Portaferrissa, Sánchez defensa que aquestes substitucions “són un molt bon símptoma” de reactivació econòmica: “Ja es comença a notar una recuperació gradual de l’economia”. Destaca, a més, que el sector de la moda viu “un gran dinamisme” la últimes setmanes. “

La marca vintage Flamingos culmina amb Portaferrissa uns anys de gran expansió. Fundada el 2007 per Daniel Martínez, importa la tendència de roba per quilos que fa dècades que està ben implantada al centre d’Europa. Ha anat obrint botigues –pròpies i franquícies– a la capital catalana i a una desena de ciutats espanyoles com Madrid, Bilbao o Sevilla, així com capitals americanes com Nova York, Los Angeles, Houston, Austin o Miami. En total disposa d’una xarxa de 44 punts de venda i ja competeix amb el retail convencional, tot i no fabricar peces de roba sinó recuperar producte fabricat entre els anys 40 i 90 sobretot a Estats Units.

El fundador de Flamingos, Daniel Martínez, ha celebrat la “projecció positiva” de la seva marca malgrat “un any molt difícil” en què han apostat sobretot per la venda en línia. “Esperem que el proper any, amb la reactivació de l’economia i del turisme, es converteixi en una gran oportunitat per seguir creixent”, afegeix.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa