La meitat dels terrenys de Nissan a la Zona Franca seran per a indústria

El Consorci de la Zona Franca diu que aquesta zona és el "Passeig de Gràcia de la logística"

El Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB) preveu destinar, “com a mínim”, la meitat dels metres quadrats dels terrenys de Nissan a la “nova indústria”. La directora general de l’entitat, Blanca Sorigué, ha afirmat que aquesta zona és el “Passeig de Gràcia de la logística” i ha assegurat que tenen “llista d’espera” d’empreses d’última milla per instal·lar-se en aquesta ubicació.

En paral·lel, la institució està preparant el Barcelona New Economy Week (BNEW), prevista entre el 5 i el 8 d’octubre d’aquest any. La nova edició serà més presencial, abordarà cinc nous sectors i comportarà una emissió simultània a diverses ciutats del món.La directora general del CZFB ha assegurat que els 518.000 metres quadrats ocupats per Nissan fins a finals d’any han suscitat un gran interès per part d’empreses d’última milla davant el creixement exponencial del comerç electrònic. Tot i això, ha afirmat que, “com a mínim”, la meitat d’aquesta superfície es destinarà a la indústria.

De totes maneres, ha assegurat que l’empresa que s’instal·li haurà de “dinamitzar” el territori, amb la creació de llocs de treball de qualitat i el posicionament de Barcelona com un referent en innovació i tecnologia. Sorigué ha assegurat que aquest espai suposa una “gran oportunitat” i s’hi ha referit com un “projecte estratègic”.

Aquestes declaracions s’han produït dies després que el delegat del govern espanyol al CZFB, Pere Navarro, assegurés que una part dels terrenys es podrien dedicar a logística d’última milla. Els comitès d’empresa de la companyia li van demanar que rectifiqués i manifestés “de manera inequívoca” el seu compromís amb la taula de reindustrialització.

En paral·lel, el CZFB està preparant la segona edició del BNEW, prevista entre el 5 i 8 d’octubre d’aquest any. A més de debatre sobre els sectors de logística, immobiliari, comerç electrònic, indústria digital i zones econòmiques – tractats en la primera edició-, l’esdeveniment debatrà també sobre l’atracció i retenció de talent, la mobilitat, la ciència, la sostenibilitat i les ciutats.

“Estem apostant per Barcelona per reactivar l’economia”, ha assegurat Sorigué. La directora general de la institució ha defensat la tasca del consorci com a “dinamitzador” i ha assegurat que, tot i que la ciutat ho està fent “molt bé”, cal una “atenció constant i diària” als problemes de la capital catalana.

En aquest sentit, el CZFB ha refermat la seva aposta per Barcelona i ha plantejat el BNEW com una oportunitat per promocionar els valors “més destacables” de la ciutat, com l’alimentació, el disseny o la cultura.

La primera edició del BNEW va comptar amb 11.000 assistents de manera digital i 28.000 contactes d’111 països. Per aquest any, el consorci preveu fer un esdeveniment més presencial, amb una part dedicada a experiències que tindran lloc entre les set i les deu del vespre a Barcelona. De manera simultània, l’esdeveniment es farà també a altres ciutats com Lisboa, Londres, Dubai i Bogotà.

Per altra banda, el pròxim estiu el CZFB posarà en marxa la primera fase de la DFactory BCN, de 17.000 metres quadrats. Aquest espai ha de ser el principal ‘hub’ tecnològic del sud d’Europa i convertir Barcelona en un “enclavament de referència per impulsar activitats de robòtica, sensòrica i blockchain, entre altres”.

Preguntada sobre la coordinació del consorci amb el Port de Barcelona, l’Aeroport de Barcelona i els Ajuntament de Barcelona i L’Hospitalet, Sorigué ha assegurat que és “bastant millorable”, sobretot en matèria internacional.

La directora general del CZFB ha afirmat que la capital catalana i l’àrea metropolitana tenen una ubicació geogràfica “molt estratègica” a nivell logístic i que cal potenciar. “La millor manera de presentar-se a altres països és conjuntament”, ha manifestat. Sorigué ha reconegut que ja hi ha iniciatives, però ha assegurat que aquestes “no són suficients” i ha proposat crear una taula de coordinació per potenciar projectes en comú.

A la conferència, organitzada per Intermèdia, Sorigué també s’ha referit al lideratge femení i la igualtat de gènere en sectors com la indústria i la logística. De fet, el CZFB ha posat en marxa el Consell de la Dona per impulsar canvis en aquests sectors, amb una plantilla formada per un 73,9% d’homes i un 26,1% de dones, de mitjana.

“És necessari que tant des de l’educació com des de les empreses que formem part dels mateixos sectors fem un esforç per desmarcar-nos de l’etiqueta de masculins i fomentem l’interès de les dones per les activitats que portem a terme”, ha afirmat.

Nou comentari