Jump2Digital, la principal fira de talent digital que es fa actualment a Barcelona, es prepara per a una edició rècord en què els organitzadors esperen doblar el nombre d’activitats i d’assistents del 2022. Després de dos anys de creixement, aquest congrés es prepara per fer el salt a la Fira de Barcelona, al recinte de Montjuïc, en una edició “esperançadora” que se celebrarà el pròxim 17 de novembre. L’organització espera acollir un total de 5.000 persones, 1.800 de les quals participaran dels tallers i unes 800, de l’speed dating, unes trobades cara a cara amb algunes empreses punteres del sector digital.

El congrés vol dotar d’eines als professionals de diferents sectors que volen reconvertir-se digitalment i a aquells estudiants que s’estan formant i volen fer els primers passos en l’àmbit digital. En tot cas, el CEO del Mobile World Capital, Francesc Fajula, ha volgut obrir la porta a tots els públics, remarcant que “ningú avui es planteja crear un negoci que no tingui cap component digital”. És més, segons un estudi recent de Mobile World Capital, una de cada quatre ofertes laborals a Barcelona ja són digitals.

Alguns dels ponents del Jump2Digital 2023 | MWC
Alguns dels ponents del Jump2Digital 2023 | MWC BCN

Nous creadors de continguts

L’edició d’enguany comptarà amb 15 creadors de continguts, entre els quals està la gamming Cristinini, que aquest estiu ha fet el salt a la televisió apareixent al programa Grand Prix de TVE, l’astronauta Sara Garcia o altres divulgadors de referència com Míriam González i l’expert en mòbils Carlos Santa Encracia.

Durant la presentació, Santa Encracia ha remarcat que les xifres d’enguany “són esperançadores” i que la fira es presenta com a una “oportunitat única per al públic jove“. En aquesta línia s’ha pronunciat Míriam González, que durant la fira donarà consells que “m’hauria agradat tenir quan vaig començar”. Aquests dos influencers són els únics que repeteixen de l’edició anterior. Una de les noves incorporacions, Nate Gentile, ha recalcat la importància de dotar els futurs treballadors digitals “amb competències” i no només de les millors tècniques.

S'espera una quinzena de creadors de continguts durant el congrés | MWC BCN
S’espera una quinzena de creadors de continguts durant el congrés | MWC BCN

Els jocs i la intel·ligència artificial al centre

Era inevitable que la intel·ligència artificial, ara en boca de tothom, es colés en un congrés com aquest. Els tres padrins del congrés presents aquest dimecres a l’acte, han demanat un vot de confiança cap aquesta novetat tecnològica. “S’aplicarà en el dia a dia, però no substituirà ningú”, han dit tots tres. “En el meu camp, per exemple, si no saps res de programació i de vídeo, no serveix de res. Si aquesta eina et dobla un vídeo en anglès i tu no en tens ni idea, de què serveix?”, ha exposat Gentile.

Un segon tema que tindrà força pes al Jump2Digital és el sector dels videojocs, sobre el qual s’estudiarà les seves particularitats i els seus potencials. També es parlarà de la poca influència de les dones en el sector. “Necessitem crear espais segurs on nosaltres decidim entrar perquè ens sentirem igual de segures que en altres àrees”, ha dit González, que tot i ser una referència del sector només compta amb un 20% de dones entre els seus seguidors. En el cas dels altres dos ponents d’avui, la xifra encara és menor, entre un 5 i 10%. A Barcelona, les dones només representen una quarta part del sector digital.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa