Que el grup Inditex, propietari de marques com Zara, Pull&Bear, Stradivarius, Lefties, Bershka o Kidd’s Class aposta per la capital de Catalunya és molt evident passejant pels carrers de la ciutat. Però no només pels establiments que es veuen per tot arreu, també en centres comercials, sinó perquè les botigues més innovadores s’hi instal·len també. Aquest mes de març va obrir al Portal de l’Àngel una gran botiga intel·ligent de Lefties, amb un local de 2.000 metres quadrats al número 22, ocupat anteriorment per la marca del grup suec H&M., a la seu històrica de l’empresa catalana de gas, Naturgy (Gas Natural). Lefties és la primera marca d’Inditex on s’ha implantat el concepte de botiga intel·ligent Barcelona ha estat un referent.
La més gran del món
Però encara hi ha més. El grup Inditex ha triat Barcelona per a la botiga més gran del món que tindrà de la marca Stradivarius. Ha triat el passeig de Gràcia, 3, per obrir aquest nou establiment. La botiga té una superfície total de gairebé 2.000 metres i mil metres quadrats d’espai comercial, segons ha precisat Inditex en un comunicat. La nova botiga relleva l’anterior inquilí, Adidas, i incorpora el nou concepte de la cadena, amb el nom de Wave. La façana s’ha integrat a l’estètica original de l’edifici, construït el 1919 i seu del Banc Central fins al 1999. La botiga ha mantingut a l’interior els forjats, les estructures i les instal·lacions vistes. També s’ha restaurat la rajola existent original, que s’ha mantingut a la zona de l’entrada.
Nou concepte de botiga
El local inclou una zona d’autocobrament amb catorze caixes, a més dels contenidors de recollida de roba utilitzada. A la planta soterrània, Stradivarius ha restaurat l’antiga cambra cuirassada del banc per a canvis, devolucions i recollida de paquets.

Els clients també tenen el servei self drop off, una màquina d’autodevolucions per a paquets comprats en línia. També en aquesta planta hi ha els emprovadors i el Fragrance Lab, un espai interactiu destinat a la línia de perfums. Això sí, aquesta nova obertura ha anat acompanyada del tancament de la botiga que hi havia al mateix passeig de Gràcia, 11, que va obrir l’any 2010.
Stradivarius és la cinquena cadena més gran d’Inditex i, en els sis primers mesos de l’exercici actual va ser el segon concepte del grup que més va augmentar les vendes amb una alça del 17,7%, fins a 913 milions d’euros respecte al 2019, l’any prepandèmia.