La programació d’activitats nadalenques a plaça Catalunya aquest 2020 ha atret vora 300.000 persones, entre el ‘festival’ d’actes al centre de la plaça i la 7a Fira de Consum Responsable i d’Economia Social i Solidària. Segons han fet públic avui el consistori i l’organització del festival, unes 221.000 persones han participat en alguna de les activitats i més de 88.000 han passat per les casetes del mercat efímer.

Es tracta d’una millora molt notable de l’assistència registrada el 2020. Segons va comunicar el desembre passat el consistori, unes 37.000 persones van participar al centenar d’activitats del Festival de Nadal i de la Fira de Consum. Aquella programació comptava amb 20 espectacles repetits al llarg d’un centenar de sessions i activitats en 12 dies, amb un total de 140 artistes a l’escenari. Només la fira ja va sumar la meitat del públic total de la plaça. Val a dir, però, que la pandèmia va castigar notablement l’anterior campanya de Nadal i molta ciutadania va reduir molt les seves visites al centre de la ciutat.

El festival de Nadal va acabar aquest dijous 30, després de 13 dies i un centenar de sessions. L’aforament era controlat però no calia reserva prèvia i era a l’aire lliure, el que ha animat l’assistència malgrat la sisena onada de Covid. Més de 120 artistes i 20 projectes culturals de diverses disciplines artístiques (circ, arts escèniques, cinema i música) han format part del cartell. Als matins s’hi han programat sobretot tallers i experiències lúdiques i musicals per al públic familiar, que han congregat mig centenar de persones. Els vespres és quan més públic hi ha hagut (170.500 persones), atret per arts de carrer, concerts gratuïts i projeccions del documental Tants Nadals.

Pel que fa a la Fira de Consum Responsable i d’Economia Social i Solidària, la setena edició ha durat 12 dies i ha mostrat les propostes de 39 empreses i/o organitzacions del sector. Artesania, roba, llibres, alimentació envasada, cosmètica o joguines són alguns dels productes i regals que s’hi han pogut comprar. La mostra comptava amb un espai complementari dedicat a la divulgació d’hàbits saludables, sostenibles i que contribueixen a assolir la justícia social. Hi han participat 1.800 persones.

En canvi, la instal·lació de plaça Universitat no ha generat tant d’interès ciutadà. Segons l’organització, 77.650 persones han passat pel muntatge interactiu Bon(s) Nadal(s), que proposava construir històriques nadalenques col·lectives. En gairebé dues setmanes ha comptabilitzat 232.950 interaccions de la ciutadania. De la programació als diferents barris de Barcelona ha destacat sobretot el cicle Sons de Nadal, amb 100 concerts gratuïts a l’aire lliure de 40 artistes.

Nou comentari