La popular marca de moda Berskha ha obert un espai a l’avinguda Portal de l’Àngel que permet als compradors personalitzar la seva pròpia roba en funció de les seves preferències. Es tracta d’un espai pioner entre les grans marques i que pretén apropar el disseny i la moda als clients de la botiga i, de pas, fidelitzar-los. L’establiment, tal com apunten des de la companyia, compta amb uns 1.000 metres quadrats repartits en dues plantes d’un edifici modernista del segle XIX i ha estat reformat de dalt a baix. Ara, per exemple, la roba està col·locada de tal manera que el client distingeix els espais en funció dels diferents estils i no segons la col·lecció, com és habitual.
Al final de la planta que es troba a peu de carrer, Berskha ha instal·lat aquest nou laboratori que permet perfilar i imprimir la roba seguint les preferències del client, que sempre està acompanyat de personal especialitzat que respon dubtes i aconsella. Segons apunten des de la marca, es pot escollir els teixits, els bordats o personalitzar el calçat. La gran novetat de l’espai, batejat com a Custom Lab, és que els clients viuen aquest procés en directe. En una primera instància especifiquen quines són les seves preferències i, tot seguit, passen a un segon taulell des d’on veuen com acaba el procés.
El laboratori, també a la web
És el primer cop que la marca d’Inditex obre un espai com aquest a l’Estat. Fa temps, això sí, que la marca oferia personalitzar la roba a través de la web i ja havia testejat la idea en ciutats com Milà. En unes declaracions que recull la revista TimeOut, el director de comunicació de Bershka, Daniel Bret, apunta que el Cutom Lab de Barcelona és “pràcticament únic al món”. És més, assegura que “només existeix una altra botiga fixa i permanent com aquesta, i és a l’Haya”.