Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Esmorzars a l’habitació i catifes desinfectants: la ‘nova normalitat’ als hotels de Barcelona
  • CA

Esmorzars a l’habitació, neteja constant, mampares de metacrilat a la recepció, catifes desinfectants, senyalitzacions a terra per marcar la distància de seguretat, comandaments de televisor plastificats i facturació a través del mòbil. Aquestes són les principals mesures que els hotels barcelonins estan adoptant per reobrir la setmana vinent, coincidint amb l’entrada de la capital catalana a la fase 1 de la desescalada.

Els establiments que reprendran l’activitat reconeixen que l’ocupació “no superarà el 5%”, però confien que les restriccions de mobilitat “almenys pel que fa a les províncies” s’aixequin aviat. Així mateix, celebren que el turisme estranger pugui reactivar-se a partir del 22 de juny, però alerten que l’any “està perdut”. Tot i que la majoria de negocis han aprofitat el període de confinament per definir nous protocols de seguretat i formar els seus empleats en matèria higiènicosanitària, no tots preveuen reobrir portes coincidint amb l’entrada a la fase 1.

L’Hotel Catalonia Atenas està “totalment preparat” per tornar a rebre visitants. La seva directora, Dolors Hurtado, explica que l’establiment va reobrir el 27 d’abril per a casos excepcionals i amb permís del Govern. “Hem tingut una ocupació baixa, d’entre el 5% i el 10%, majoritàriament treballadors d’obres i projectes que no podien aturar-se o persones que havien de venir a la ciutat per temes mèdics”, comenta.

Hurtado confia que amb l’entrada a la fase 1 la situació millori i el turisme de negocis comenci a reactivar-se. Amb tot, reconeix que el 80% dels seus beneficis procedeixen de clients estrangers i indica que fins que aquest no es reprengui la situació seguirà sent complicada. “Des del moment en què van cancel·lar el Mobile World Congress no hem aixecat cap”, assegura la responsable de l’establiment, que apunta que els ingressos han sigut “mínims”.

Tot i que veu amb bons ulls que el govern espanyol hagi obert la porta a crear “corredors segurs” entre territoris que estiguin en fase 3 a partir del 22 de juny i a obrir les fronteres, indica que ho veu molt “lluny”. Hurtado dona aquest any “per perdut” i considera que encara que vinguin visitants de fora, l’ocupació no superarà el 30%. “No tindrem prou beneficis per mantenir les despeses, però almenys les instal·lacions estaran obertes”, observa.

Per la seva banda, Patricia Rodríguez, directora de l’Hotel Royal Passeig de Gràcia, considera que “la mobilitat de turistes ajudarà” i veu amb bons ulls “qualsevol mesura” en aquesta direcció. La directora d’aquest cèntric establiment, explica que els dos hotels de la cadena –un al passeig de Gràcia i l’altre a la Rambla–, no tenen previst reprendre l’activitat com a mínim fins a mitjans de juny. “Ens agradaria poder reobrir llavors, però dependrà de si la demanda respon a les ofertes que hem fet”, reconeix.

Aquesta cadena ha posat en marxa un programa anomenat Easy Life, que pretén adaptar els seus dos establiments a la situació actual. Contempla un ampli ventall de mesures de protecció, entre les quals destaquen la instal·lació de mampares de metacrilat i catifes desinfectants a la recepció; de marques a terra per definir les distàncies de seguretat; de gels hidroalcohòlics a tots els espais comuns; o la conversió del bufet del restaurant en un servei a la carta.

A més, es plastificaran els comandaments de la televisió, s’eliminaran les claus físiques de les habitacions i s’ha implantat un sistema per fer la facturació i la sortida a través del mòbil. Rodríguez apunta que preveuen dur a terme una desinfecció intensiva als seus dos establiments abans de la reobertura, i intensificar la neteja de les habitacions. “Després que marxi un hoste es desinfectarà amb ozó”, explica.

Per la seva banda, l’Hotel Catalonia Atenas, també ha adoptat diverses mesures per reduir el risc de contagi. “S’ha retirat tota la tapisseria i la papereria de les habitacions i s’ha intensificat la neteja de tots els espais, tenint especial cura en elements que els hostes fan servir molt com les manetes de les portes o el selector de l’aire condicionat”, explica. A banda, s’han distribuït dosificadors de gel a totes les zones comunes i també es revisaran els mecanismes d’entrada i sortida.

“Tindrem marcat el terra amb una senyal perquè es respectin les distàncies de seguretat i hi haurà gels, guants i mascaretes a la recepció”, detalla Hurtado. Alhora, explica que els clients assumiran una part del seu registre a l’hotel: “Seran ells els que posaran el DNI a la màquina d’escàner i també hauran d’introduir algunes dades en una tauleta que es desinfectarà després de cada ús”, indica. A més, les claus no es retornaran en mà com fins ara, sinó que s’hauran de depositar en una caixeta.

Zones comunes tancades

Les zones comunes dels hotels hauran de romandre tancades durant tota la fase 1. Per aquest motiu espais com els gimnasos, les piscines o els restaurants no obriran dilluns. “En el cas dels àpats el que farem serà oferir als hostes una carta perquè demanin el que volen prendre i podran passar-ho a buscar ells mateixos o demanar que els ho portin a l’habitació”, explica Dolors Hurtado.

A l’Hotel Royal Passeig de Gràcia, a més, s’ha creat un paquet d’esmorzar que els clients també podran rebre a la seva habitació i que conté productes bàsics com cereals, fruita o làctics. La responsable d’aquest establiment assenyala que quan es recuperin les zones comunes s’implantaran limitacions d’aforament.

Igual que als altres hotels catalans, aquests establiments tenen aplicat un ERTO que afecta la major part de la plantilla. Asseguren que la previsió és que a mesura que les reserves es reactivin puguin anar tornant els empleats. En el cas de l’Hotel Catalonia Atenas, s’ha pogut reincorporar el 15% de la plantilla.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa