Els spas dels hotels de Barcelona creen un lobby per salvar el sector

Els centres de benestar afirmen que s'han sentit desprotegits i demanen més diàleg a l'administració

El coronavirus ha posat contra les cordes molts sectors econòmics. Els spas de Barcelona, sobretot aquells ubicats dins d’hotels, afirmen que han quedat desemparats. A més, assenyalen que els protocols dirigits al seu sector han trigat molt a arribar i això els ha obligat actuar per iniciativa pròpia. S’han organitzat per tenir veu única i han creat un lobby propi: Spa Barcelona Connect. Ara demanen diàleg amb el Govern per la supervivència del sector.

Spa Barcelona Connect agrupa trenta centres de benestar de Barcelona ubicats dins d’establiments hotelers. El seu artífex és Manuel de la Garza, fundador i CEO del grup Mayan Luxury, una cadena de spas de luxe situats als hotels Claris, Palace, Cotton House, Suites Avenue i Reinassance. Amb el suport de, recolzat per la Meritxell Lorca, fundadora i CEO de l’agència BSpa Consulting, va iniciar a l’abril aquesta iniciativa per unir tots els centres de benestar de la ciutat.

“Volíem tenir una veu única per ser més forts davant la situació que estàvem vivint i vam decidir unir-nos per trobar solucions conjuntes”, explica De la Garza al TOT Barcelona. “El primer que vam fer va ser concretar una reunió virtual amb tots els centres interessats i vam crear un protocol específic basant-nos en les recomanacions de l’OMS i l’associació ISPA (International Spa Association)”, explica.

Foto d'arxiu de l'spa de l'hotel Claris / Mayan Luxury Group
Foto d’arxiu de l’spa de l’hotel Claris / Mayan Luxury Group

El fundador de Spa Barcelona Connect afegeix que “la facturació dels spas s’ha reduït més d’un 50% però encara és aviat per xifrar les pèrdues exactes, perquè la majoria de centres no han obert fins a mitjans de juliol”. A més, assegura que dos dels spa que coneix “ja han anunciat que traspassen els seus establiments”.

Recaiguda per les noves restriccions

José Calderón, propietari de l’Spa Signature, situat a l’hotel Yurbban Passage Hotel & Spa, ha vist caure en picat la tímida recuperació del seu negoci a causa de les mesures restrictives del passat 17 de juliol. “El turisme està mort i les reserves que havíem programat per als turistes que s’havien d’allotjar a l’hotel han estat cancel·lades; a més molts clients locals han posposat les seves cites”, afirma Calderón.

José Calderón, propietari de l'Spa Signature / Mar Martínez Turallols
José Calderón, propietari de l’Spa Signature / Mar Martínez Turallols

L’Spa Signature també forma part del grup Spa Barcelona Connect i, a més de complir les normes del col·lectiu, com que està situat dins d’un hotel ha d’ajustar els seus serveis als protocols que el Govern ha creat per als allotjaments. Amb el pas dels mesos, el ministeri de Sanitat ha elaborat protocols més específics dirigits als centres de benestar i als salons de massatges. Tot i això, els professionals del sector afirmen que quan van començar a obrir estaven desemparats.

“Per poder assegurar el benestar i la salut dels clients, hem reduït l’aforament perquè estiguin sols en tot moment, desinfectem totes les superfícies després de cada usuari, hem retirat els objectes decoratius, cada nit es canvia l’aigua i tots els estris que s’utilitzen s’esterilitzen o es llencen”, enumera José Calderon.

Zuleima Pacheco, gerent de l'Spa Ambrosia / Mar Martínez Turallols
Zuleima Pacheco, gerent de l’Spa Ambrosia / Mar Martínez Turallols

Aquestes mesures també s’han aplicat a centres no adherits al lobby, com l’Spa Ambrosia situat al passatge de Domingo. “Totes les persones que entren s’han de prendre la temperatura i desinfectar-se les mans”, exposa la Zuleima Pacheco, gerent de l’establiment.

La por, la gran enemiga

Un altre problema que se suma a la incertesa i la davallada econòmica és la desinformació de la ciutadania. “El principal problema és la por: nosaltres garantim la desinfecció de totes les nostres instal·lacions i volem que els clients puguin venir a relaxar-se, que és essencial en aquest moment d’incertesa i estrès, però tenen por”, reconeix De la Garza. “Aquesta por fa que no tinguem ni turistes ni clients locals, però haguem de seguir pagant factures”, explica Manuel de la Garza.

El col·lectiu Spa Barcelona Connect va sorgir abans de l’elaboració dels últims protocols que ha creat el Govern. Tot i que, en un principi, el grup va sorgir amb l’objectiu d’elaborar el seu propi protocol per assegurar la seguretat a les instal·lacions, Manuel de la Garza assegura que la iniciativa continua endavant per tal de crear campanyes de promoció i assegurar que la població gaudeixi dels centres de benestar abans que la crisi acabi amb molts d’ells.

Nou comentari