El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, defensa una ampliació de l’aeroport del Prat que sigui una “veritable eina de ciutat i de país que permeti abordar amb èxit la transició econòmica i ecològica”. En un article d’opinió publicat a la Vanguardia, Collboni considera que el debat al voltant de l’ampliació és “una bona notícia” perquè “feia molts anys que el debat públic no abordava polítiques estratègiques de país”.
El líder dels socialistes a Barcelona creu que és molt “saludable” parlar sobre les implicacions econòmiques i mediambientals de l’ampliació del Prat, però ha demanat no caure en apriorismes i explicar “amb claredat” què està en joc. “Sortim d’una crisi que ha evidenciat els dèficits del nostre model econòmic i que fa necessari un de nou, més divers”. Collboni defensa que per dur a terme les polítiques d’habitatge, innovació social i inclusió digital, l’Ajuntament necessita “generar els ingressos que ho facin possible”.
Atracció de projectes
I per això aposta pel Prat com a entrada de nous projectes i talent internacional. “Disposar de vols directes a altres ciutats globals té una relació directa amb la ubicació de seus de projectes internacionals”, assegura. A més, alerta que no es poden menystenir els 83.000 llocs de feina directes que suposaria l’ampliació de l’aeroport. Però perquè això sigui una realitat, Collboni reconeix que cal fer molta feina per atraure companyies que connectin Barcelona amb Hong Kong, Tòquio, Mèxic, Chicago o Johannesburg.
El primer tinent d’alcaldia també creu que la connexió d’alta velocitat amb Girona i Reus ha d’ajudar Barcelona a reduir la pressió turística i abordar “el debat sobre el turisme amb una mirada que vagi més enllà de Barcelona, generant nous pols d’atracció per als visitants i ajudant a vertebrar una distribució territorialment equitativa”.
Respecte a l’impacte ambiental, Collboni reconeix que “cap projecte d’infraestructura del segle XXI serà creïble si no incorpora una dimensió climàtica com a element definitori” i aposta per garantir la preservació dels ecosistemes del parc agrari del delta del Llobregat amb “tanta o més ambició com la que requerirà la Comissió Europea”. També aposta per posicionar el Prat com a un “hub de sostenibilitat aeronàutica on es provin models d’aviació basats ens combustibles alternatius”.