Colau dissenya un Nadal amb més llums i enfocat als turistes

La plaça de Catalunya com l'epicentre del festival de Nadal i s'incrementa un 65% el pressupost en llums

El govern municipal ha decidit donar un impuls al Nadal i ha dissenyat unes festes amb més llums que mai i enfocades a captar visitants de fora de la ciutat, ja siguin de la resta del país o estrangers. La plaça de Catalunya serà l’epicentre del Festival de Nadal de Barcelona. La programació inclourà projectes familiars, de música i d’arts escèniques en una graella de més de 100 activitats. L’objectiu és que la plaça de Catalunya sigui un punt d’atracció cultural i comercial seguint les reclamacions fetes durant els darrers anys per entitats de la ciutat.

Aquesta acció comptarà amb un pressupost de 700.000 euros. A mes, es destinaran 1,7 milions a la il·luminació nadalenca en el conjunt de la ciutat, un 65% més que al 2019. El consistori finançarà fins al 75% de les llums dels eixos comercials. El Festival de Nadal en el seu conjunt se celebrarà del 26 de novembre al 6 de gener i el programa girarà entorn al concepte de la Màgia del Nadal i de la Llum.

Més il·luminació

El consistori ha situat el Nadal com a moment clau per a la recuperació del consum i treballa per situar les festes nadalenques com un moment de recuperació tant del consum local com de l’internacional. Per això, ha apostat per un “canvi profund” en el sistema d’enllumenat, amb activitats a tots els barris i amb una clara vinculació entre el comerç i la restauració i la cultura. Aquesta fórmula ha de permetre projectar el model de Nadal a Barcelona al món.

En aquest sentit, plaça de Catalunya se sumarà per primera vegada a la resta d’espais del centre que s’il·luminaran, com Via Laietana, plaça Urquinaona, Aragó, Gran Via, Paral·lel i el carrer Balmes, que tornarà a tenir llums nadalenques. Així, el consistori finançarà fins al 75% de les llums de Nadal dels eixos comercials de la ciutat per pal·liar les dificultats econòmiques causades per la Covid-19, incrementant un 72% el pressupost per a subvencions a il·luminació dels eixos comercials, que passarà de 550.000 a 950.000 euros.

Paral·lelament, en els darrers mesos s’ha decidit incrementar el nombre de carrers del centre il·luminats i posar llum per primera vegada a la façana de 39 edificis de mercats municipals. A més, s’implantarà un nou model de contractació basat en la convocatòria d’un concurs obert harmonitzat on s’hi inclouen tres blocs: carrers estratègics i de referència comercial i grans vies urbanes, mercats municipals i el 50% del tram de 16 eixos comercials que fins l’edició passada s’il·luminaven per iniciativa privada.

Proposta cultural

En el cas de plaça de Catalunya, la proposta cultural estarà vinculada al comerç, a la restauració i a la presència de la Capitalitat Mundial de l’Alimentació Sostenible, que tindrà lloc el 2021. La programació es dividirà en franges horàries destinades a diferents trams d’edat. Així, el matí se centrarà en el públic infantil i familiar i els vespres seran el moment per la música en viu i les arts escèniques, mentre que a les nits hi haurà un únic espectacle de gran format i que abastarà els tres escenaris.

En aquest sentit, la plaça comptarà amb diferents escenaris ideats com un gran escenari continu que cobrirà tot el perímetre de l’espai interior de la plaça. La Fira de Comerç Solidari s’ubicarà en l’anell exterior de la plaça. D’altra banda, els eixos comercials dels diferents barris de la ciutat acolliran més d’un centenar d’activitats que també es distribuiran en franges horàries per grups d’edat i que giraran al voltant dels eixos temàtics com la cultura, l’entreteniment, els aprenentatges, la ciència i els esports.

Nou comentari