L’empresa barcelonina Fregata Space que es dedica a analitzar la qualitat de l’aigua a través dels satèl·lits ha estat la guanyadora del premi Emprèn XXI de CaixaBank. L’entitat bancària, sota el DayOne CaixaBank, la secció de la companyia que s’encarrega d’assessorar i acompanyar a emprenedors, ha premiat la innovació i el risc d’aquesta companyia. Amb gairebé una trentena de persones en el jurat, l’empresa ha aconseguit posicionar-se com a la més innovadora d’aquest any: “És un orgull poder rebre aquest premi i demostrat que el projecte és escalable”, ha explicat Jonatan Domènech, CTO de la companyia.

Fregata Space és una empresa catalana que utilitza la tecnologia espacial per analitzar grans quantitats d’aigua: “És una eina perquè les empreses puguin veure el nivell de contaminació de les aigües i a la vegada ho puguin transmetre als usuaris”, ha recordat Domènech. Tot i que ja hi ha empreses que treballen per analitzar l’aigua, els processos són molt lents. Fregata Space -com que utilitza satèl·lits- aconsegueix tenir tota la informació en 20 segons, “quan la competència ho té en 24 o 48 hores”, ha descrit el CTO de la companyia.

CaixaBank utilitza el Mobile World Congress per premiar el seu emprenedor de l’any. En aquest cas, més d’un centenar d’empreses entren a aquest concurs amb l’esperança de coronar-se la start-up de l’any, segons l’entitat bancària. No només és un títol, sinó que l’empresa guanyadora s’emporta 6.000 euros i l’oportunitat de continuar creixent amb l’assessorament de diferents acceleradores.

Les finalistes del programa

Com cada any, tot es redueix a cinc empreses de les quals només se’n corona a una. Durant l’acte de presentació i entrega del premi, les empreses tenen tres minuts per fer la seva explicació i uns altres dos per respondre les preguntes del jurat. Després d’aquesta petita introducció i gràcies als dossiers que s’entreguen al jurat, es delibera i s’acaba decidint la guanyadora. Aquest any, Miwendo, Rokafuradada, Union i Weecover són les que han quedat a les portes del premi.

Presentació del Premis Emprèn XXI de CaixaBank al Mobile World Congress / J.C.
Presentació del Premis Emprèn XXI de CaixaBank al Mobile World Congress / J.C.

Miwendo

L’empresa es dedica a detectar el càncer de còlon. “Volem substituir la colonoscòpia que pot no detectar el 22% dels càncers“, ha descrit Ignasi Belda, fundador de la companyia. Ells han creat un dispositiu que utilitza les microones, molt menys invasiu i amb més precisió. Amb la tecnologia patentada en set països, Miwendo ja ha aixecat una ronda de 5 milions d’euros.

Rokafuradada

Una crema solar intel·ligent, que protegeix més depenen del temps i l’exposició. La companyia no dissenya la crema sinó que ha fet els seus filtres intel·ligents, per tan els seus clients són les empreses de cosmètica. “Tenim la capacitat d’abastir el mercat sencer”, ha dit la fundadora de la companyia, Judit Camargo. Tot i que encara no tenen producte pròpi el seu objectiu no és només distribuir, sinó comercialitzar una crema de la seva collita.

Union

Crear un avatar pel metavers. Aquesta companyia ofereix una eina que construeix avatars realistes per a totes aquelles empreses que no tenen la capacitat de producció o l’enginyeria per fer-los. Els avatars que la companyia ofereix són fotorealistes, és a dir, amb una única foto de l’usuari es pot crear un avatar que pot funcionar en diferents plataformes: “Si el metavers és la nova febre de l’or, nosaltres no volem trobar-lo sinó donar les eines per fer-ho”, ha descrit Cai Felip, fundador de la companyia.

Weecover

Una assegurança adequada, en el lloc adequat amb un sol clic. El sector és molt tradicional i per això són pioners en construir una plataforma d’accés al consumidor. De moment treballen amb les empreses, per tal que puguin oferir una integració completa de tots els processos i una automatització. “Traduït, donem totes les possibilitats d’assegurança que necessites en una sola plataforma“, ha explicat el fundador Jordi Pages.

Nou comentari

Comparteix