Els comerços del centre de Barcelona ja noten l’activitat extraordinària per l’inici de la campanya de Nadal. L’eix de les grans cadenes es troba aquest cap de setmana en “plena efervescència” de compres 10 dies abans de les festivitats. Així ho ha confirmat Gabriel Jené, president de l’associació Barcelona Oberta, que agrupa les botigues dels barris cèntrics de la capital. En declaracions a l’Agència Catalana de Notícies, Jené ha celebrat la “gran afluència de públic” que han rebut en les darreres jornades. Vista la tendència, els comerciants ja confien que la temporada serà “molt positiva”. La despesa, segons detalla el també director general de la Mallorquina, va en la línia de l’any passat, amb la demanda concentrada en els productes d’equipament personal.
L’afluència del cap de setmana revela, a parer de l’associació, una última setmana abans de Nadal falaguera. Les compres, assegura Jené, s’acceleraran en la pròxima setmana, quan s’aproximin els dies grans i els infants ja estiguin de vacances. “Normalment, quan els col·legis tanquen hi ha molta més activitat comercial, perquè moltes persones agafen vacances i tenen més propensió a sortir, comprar i fer més vida familiar”, argumenta el president de Barcelona Oberta.

Els diumenges comercials, “molt importants”
Jené celebra, de cara a la campanya de Nadal, la política d’obertura de comerços els diumenges de Barcelona. “Obrir els diumenges en una ciutat com aquesta, que atrau tants visitants i a més en plena campanya de Nadal, és molt positiu”, argumenta; tot reclamant que la iniciativa “es vagi consolidant” no només per als períodes festius, “sinó també la resta de l’any”. Cal recordar que el calendari municipal permet que les botigues romanguin obertes en diumenge durant tot el final de desembre i fins al dia de Reis. Sobre els productes més sol·licitats, l’electrònica personal mana; si bé també apareixen als tiquets dels barcelonins productes per a la llar, electrodomèstics i joguines.




