La moda nòrdica no només entra a casa nostra en forma de mobles d’Ikea. Ara també ho farà amb productes de cosmètica i drogueria, perquè la cadena nascuda a Dinamarca el 2013, NORMAL, ha triat Barcelona -i també Madrid- per a la seva expansió fora dels països on opera actualment. La cadena de més de 550 botigues a Dinamarca, Noruega, Suècia, Països Baixos, França, Finlàndia i Portugal, i ara aterra a la capital del país amb la intenció de fer-se un forat en un mercat on hi ha marques consolidades com Primor, Druni, San Remo, Júlia o Sephora. La cadena ha anunciat que obrirà el seu primer establiment a la capital dins d’un centre comercial, a Westfield La Maquinista, i una segona botiga al Mataró Park.
Preus baixos fixos, no ofertes
Com funciona NORMAL? Segons explica al seu web, dins de la gamma de productes que ofereix es troben les principals marques en categories com a cura de la pell, cura bucal, xampú, maquillatge i agents de neteja, i explica que “tots els productes es venen a preus baixos fixos, però el client no trobarà gangues ni ofertes especials a les botigues”, alerta. Això vol dir, per exemple, que l’empresa es compromet a mantenir els preus fixats al marge de les turbulències inflacionistes que viu actualment l’economia.
Ikea s’expandeix a la ciutat
I és que tot allò que arriba del nord agrada a Barcelona. I Barcelona també sedueix aquestes empreses. És el cas de la cadena de mobles i complements de la llar Ikea, que recentment ha crescut a Barcelona ciutat més enllà dels seus grans centres de Badalona, Sabadell i l’Hospitalet de Llobregat.

Ikea va obrir a finals d’agost la nova botiga del centre comercial Westfield Glòries. Però no és l’única botiga urbana que la companyia obre aquest any a Barcelona. Al juliol va obrir un altre establiment al número 532 de l’avinguda Diagonal. La inversió també va ser de 5 milions d’euros i va donar feina a 58 persones. En aquest cas, l’establiment és de 1.525 metres quadrats dividits en dues plantes i compta amb 3.000 productes, 1.000 dels quals són de venda directa. A més, els clients de la botiga tenen accés a tot el catàleg d’IKEA, gràcies als serveis Click & Collect —el client compra per internet i recull els productes a la botiga— i Order & Collect —el client encarrega la comanda a la mateixa botiga i ho recull en 24 hores—. Té també una zona de restauració, el “Swedish Bite”, de 51 metres quadrats, amb una terrassa a la mateixa avinguda Diagonal.