Barcelona prorroga la publicitat al carrer per esquivar la crisi post-virus

Allarga fins a 9 mesos la concessió a Clear Channel per no treure-la a concurs en un moment d'escassetat d'anuncis

L’empresa Clear Channel España SLU gestionarà els espais publicitaris en marquesines i altre mobiliari públic de Barcelona durant un període extra de 9 mesos com a màxim. Aquest juny hauria acabat la concessió municipal que regula l’explotació econòmica d’aquests suports a canvi d’un cànon. La paràlisi econòmica durant el confinament ha ensorrat el mercat publicitari i el consistori ha preferit prorrogar el contracte vigent i no arriscar-se a rebre ofertes d’imports molt baixos. Oposició i govern ho han aprovat per unanimitat a la comissió d’Economia.

És el pitjor moment per treure-ho a concurs, donat que l’Ajuntament vol treure el màxim rendiment econòmic a aquesta concessió”, ha reconegut sense embuts el regidor Jordi Martí Grau (BComú). Ha assegurat que el contracte vigent, a més, va ser molt rendible perquè “Clear Channel va fer una molt bona oferta per guanyar-li Barcelona a JCDecaux”, l’anterior adjudicatari. L’executiu confia que a principis de 2021 l’expectativa de guanys s’hagi recuperat una mica i el concurs atregui ofertes més altes.

A la mateixa comissió també s’ha aprovat per unanimitat donar un cop de mà a JCDecaux i Clear Channel, amb la suspensió parcial del contracte prorrogat i de dos més per a l’explotació de publicitat als laterals dels quioscos de premsa. Sense passejants ha caigut la demanda dels anunciants i a les empreses intermediàries els deixaria de sortir rendible la concessió. 

Nou comentari