Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Barcelona, al podi de ciutats europees més demandades per fer esdeveniments

El Mobile World Congress, l’Smart City o el Caravàning són només tres dels grans esdeveniments que es fan a Barcelona, que cada cop són més habituals. Segons l’informe anual d’American Express GBT Meetings & Events, Barcelona és la segona ciutat europea amb més peticions per acollir esdeveniments i reunions de cara al 2024, just per davant de Madrid i només superada per Londres. L’informe no només analitza grans congressos, sinó també esdeveniments d’empreses més petites.

El qüestionari també pregunta quin espai és el preferit per celebrar actes. Més de la meitat d’esdeveniments (52%) es faran en hotels i el 48% durant només una nit. De l’estudi també es desprèn una dada si més no curiosa: el 46% d’actes es farien en una ciutat diferent de la seu corporativa.

D’altra banda, les empreses preguntades, concretament les americanes, creuen que els esdeveniments han recuperat el nivell d’assistents que hi havia l’any 2019, just abans de l’esclat de la pandèmia. Algunes empreses, de fet, tenen certa preocupació per si no hi ha disponibilitat als hotels. Segons explica l’estudi, les empreses llatinoamericanes són les que més neguit tenen per aquesta qüestió.

Un assistent al MWC mirant el mòbil davant de l'entrada del congrés, l'1 de juliol del 2021 / Aina Martí (ACN)
Un assistent al MWC mirant el mòbil davant de l’entrada del congrés l’any de la pandèmia / Aina Martí (ACN)

El perfil del congressista

Barcelona acull un perfil de turista empresarial que no escatima en despeses, dorm en hotels de quatre estrelles o més i inverteix en restaurants importants. Aquest és el perfil que dibuixa Turisme de Barcelona en un informe presentat el març d’aquest any. Segons l’estudi, aquest perfil de turista gasta 112 euros al dia en menjar, una tercera part més del que gasta la resta de visitants. De mitjana, cada persona que ve per negocis deixa una despesa de 1.205 euros, sense comptar ni l’entrada a l’esdeveniment ni el viatge.

Des de Barcelona Turisme veuen aquest perfil “molt interessant” i, de fet, animen les autoritats a potenciar-lo. Per la seva banda, l’Ajuntament també ha reconegut que és un perfil que agrada, un cop s’ha arribat “al topall turístic” que pot assumir la ciutat.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa