Barcelona llança un pla de xoc per salvar el petit comerç

Crida als barcelonins a consumir als establiments locals perquè el comerç i la restauració constituteixen el 21% del total de l'economia

L’Ajuntament de Barcelona ha aprovat un pla de xoc per intentar esmorteir l’impacte econòmic que la pandèmia i el confinament tindran sobre el petit comerç barceloní. El govern municipal portarà al pròxim ple un programa amb 46 mesures per impulsar el comerç i la restauració, entre les quals destaca una campanya publicitaria per animar els barcelonins a consumir de manera local.

La campanya forma part del Pla de Reactivació del Comerç i la Restauració que l’Ajuntament va endegar a l’inici de l’estat d’alarma per donar suport al comerç i incorporar els canvis necessaris. A més, respon a la demanda de les entitats de comerç per posar l’accent en incentivar la compra de proximitat. La iniciativa crida a tots els barcelonins a consumir als establiments locals com la millor manera per ajudar a la recuperació econòmica del sector.

El moment actual és particularment important per al comerç i la restauració. Degut a la crisi del coronavirus hi ha hagut una aturada en sec de les vendes de comerç al detall, amb un increment de l’atur (un 25% més que abans de l’estat d’alarma) i una baixada de la contractació (un 71,6% menys). A més, el comerç i l’hostaleria han estat els sectors més afectat pels ERTOs (dels 26.593 expedients tramitats, 6.181 han afectat a l’hostaleria i 5.801 al comerç al detall). D’aquesta manera, volen posar en valor els beneficis que el comerç de proximitat aporta a Barcelona: la cohesió social, la seguretat, el foment de la convivència entre el veïnat, la configuració de l’espai urbà o l’activitat econòmica, a banda del tracte personalitzat i professional.

Canvis necessaris

Davant aquest escenari complex, el consistori ha endegat 46 mesures específiques per al sector comercial diferenciades entre curt (fins aquest mes de juny), mig (de juliol a final d’any) i llarg termini (primer semestre del 2021), en funció del moment en què s’aniran implementant. Inclouen subvencions, ajudes i finançament, formació i assessoria, promoció, comunicació i connectivitat, eines de desenvolupament econòmic i canvis normatius i administratius. Tot i que cal tenir en compte que donada la situació en la que ens trobem és un treball que cal actualitzar constantment.

L’aturada de l’activitat ha posat les coses difícils al sector comercial de la ciutat. Els objectius principals del pla de xoc son l’aportació de liquiditat i la manteniment del major nombre de negocis, el garantiment de la seguretat dels establiments comercials, la promoció adaptada a la nova realitat amb més client local i la innovació, el professionalització i treball conjunt dels comerços i associacions.

Nou comentari