Barcelona estrenarà el seu Amazon de proximitat després de l’estiu

L'Ajuntament i les entitats de comerç impulsen una botiga en línia per als comerços de barri

L’Ajuntament de Barcelona preveu posar en marxa la botiga en línia dels comerços de proximitat al setembre. El consistori i l’entitat que agrupa els eixos comercials Banacom estan ultimant aquesta eina, que està en fase d’inscripció dels comerços. L’objectiu és que la botiga BCNMarket pugui competir amb les grans plataformes de comerç en línia. En paral·lel, l’Ajuntament, Barcelona Comerç, Barcelona Oberta i el Gremi de Restauració han posat en marca la campanya ‘Compra a prop. Bé, Bo i de Tot’, per fomentar que els barcelonins comprin als establiments de proximitat i presencials de la ciutat.

La primera part d’aquesta campanya es va impulsar l’estiu passat i està prevista una nova onada a la tardor. El consistori ja ha fet proves de la botiga en línia en territoris limitats de la ciutat, com l’Eix Comercial de la Sagrada Família. Posteriorment s’ha adreçat a altres zones i s’han incorporat fins a mil establiments. Ara comença la fase en que els establiments de tota la ciutat es podran inscriure a la plataforma. Aquesta fase d’adhesió finalitzarà a la tardor, quan es farà el llançament a la població general.

Modalitat ‘premium’

La plataforma permetrà vendre a les botigues oferir i vendre en línia els seu productes. Els comerciants que s’adhereixen ho poden fer amb dues modalitats: de manera gratuïta o pagant una quota d’entre 8 i 12 euros en funció de si és establiment associat a un eix comercial o no ho és. L’opció d’inscripció en què es paga ofereix la funcionalitat de venda online, entrega a domicili, suport tècnic personalitzat per ajudar a gestionar el seu espai a la pàgina, i curació del contingut

La ciutat compta amb 61.000 establiments comercials segons el darrer cens comercial de 2019, dels quals 9.300 són de restauració i 43, mercats municipals. El comerç i la restauració constitueixen una de les principals activitats econòmiques de Barcelona, amb un pes del 21% sobre el total de l’economia. L’objectiu és posar en valor el comerç i els establiments de la restauració de la ciutat, reconèixer-los el seu servei durant la pandèmia i posar en pràctica la responsabilitat de la ciutadania a l’hora de tornar la vida als baris i de garantir el model Barcelona de xarxa de comerç.

Comentaris

    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 02/07/2021 1:02 pm
    En principi ho veig com una bona iniciativa, si més no perquè dono per descomptat que la pàgina serà (o al menys tindrà una versió en català). Jo, a les botigues com Amazon que menyspreen la llengua del país i de molts dels seus clients, les tracto com ells em tracten a mi: les ignoro

Nou comentari