Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
El balanç turístic de Setmana Santa anticipa un estiu semblant al de 2019
  • CA

El turista internacional ha salvat la Setmana Santa. Aquests seria el balanç d’aquesta setmana, que ha deixat una ocupació als hotels d’entre el 85 i 90%. “Ha anat francament bé, com es preveu tot aquest any seguint la tendència del passat”, ha especificat a l’ACN el president de Barcelona Turisme, Eduard Torres. Tot plegat fa pensar que l’estiu serà semblant al de 2019, recuperant una normalitat que es resisteix des d’abans de l’esclat de la pandèmia.

Els viatgers britànics, francesos i alemanys són els que més han optat per Barcelona per passar la Setmana Santa, tot i que el sector també ha observat un repunt dels turistes provinents dels Estats Units. Qui encara no arriba a les dades prepandèmiques són els asiàtics, que milloren substancialment, això sí, des que s’ha recuperat la connexió aèria entre els dos continents. Des de Barcelona Turisme apunten que el mercat de l’Estat és important, però que de mica en mica ha anat cedint terreny al visitant internacional.

Augment dels costos

Les agències de viatges també acaben les vacances amb optimisme. La neu ha deixat de ser la protagonista, fet que ha provocat un augment de visitants a les zones costaners. La gent ha optat per canviar la destinació, però no ha deixat de sortir de casa. Segons recull l’ACN d’algunes empreses del sector, el 80% d’agències han superat la facturació de l’any passat.

Tot plegat en un marc en què la inflació és de nou protagonista. Els hotelers i restauradors han notat una important pujada dels costos que, com és evident, ha repercutit en els preus que ha pagat el turista. Això ha passat en hotels, restaurants i oci en general. Tal com s’ha explicat durant tota la setmana, el sector també ha hagut d’afrontar la temporada de Setmana Santa amb menys mà d’obra, un fet que els sindicats vinculen a les males condicions de les ofertes laborals. Malgrat tot, des de Barcelona Turisme s’apunta que la marca Barcelona ha ressorgit i que la ciutat continua sent igualment competitiva.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Pol a abril 11, 2023 | 11:33
    Pol abril 11, 2023 | 11:33
    Anem pas bé. Cal cercar alternatives més creatives, més sostenibles i més respectuoses amb les persones i l'entorn natural i sobretot no fer del turisme un "monocultiu" de l'economia d'un país i que afavoreixin tota la població no solament a curt termini com el turisme que afavoreix els especuladors de sempre a costa de la majoria de la població. Seguiu d'una vegada les recomanacions dels entesos.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa