L’èxit de l’Automobile impulsa els grans congressos postpandèmia

L’organització considera un “èxit” el saló, marcat per les restriccions sanitàries i la crisi del sector de l’automòbil

L’Automobile Barcelona ha tancat aquest cap de setmana la seva edició més complicada sense incidents, que segurament és al màxim al qual es podia aspirar en un saló que s’ha hagut de posposar dues vegades per la pandèmia i que ha enganxat el sector de l’automòbil en plena crisi de producció per problemes de subministrament. L’edició 41 del saló ha acabat amb una assistència estimada d’unes 300.000 persones, una xifra que no arriba ni a la meitat d’abans de la Covid, però que suposa un veritable “èxit” després de les dificultats que s’han trobat els congressos.

“Estem parlant de la primera gran fira amb públic a Europa després de la pandèmia; creiem que Barcelona ha respost de meravella”, assegura el director de l’Automobile, José Miguel García, que considera que el certamen surt “reforçat” de cara a la pròxima edició. A més, el saló de l’automòbil era una fita important per Fira de Barcelona, ja que marca el “tret de sortida” d’una tardor intensa amb un calendari ple d’esdeveniments que ha de servir per reactivar el sector serveis a la capital catalana.

L’interior d’un dels pavellons de l’Automobile Barcelona durant el seu últim dia / ACN

Reactivació del turisme

En opinió de García, l’Automobile ha aconseguit “retornar la il·lusió” a un sector molt tocat per la pandèmia. “Estem molt contents perquè ha vingut molta gent i, sobretot, perquè ha tornat la presencialitat”, explica. Un dels membres del comitè executiu de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero, ha destacat que el saló ha estat un èxit col·lectiu. “Ho considerem una gran fita per la fira, pel sector de l’automòbil i per la ciutat”, ha insistit. Després de l’Automobile, vindran el Saló Nàutic, el Caravaning o el Fòrum Gastronòmic, que podran aprofitar l’experiència adquirida aquests dies. “L’economia induïda per la Fira a través dels salons és molt important; hi ha molta gent que ho està esperant, i la reactivació del sector la notarem tots”, ha afegit Zapatero.

Respecte a les restriccions sanitàries, el director de l’Automobile ha reconegut que haver-lo posposat uns mesos ha permès celebrar el saló amb més tranquil·litat. “Feia la sensació que era com un saló prepandèmia, amb l’única diferència que s’havia de portar mascareta“, ha dit. García també ha destacat que l’apartat destinat als professionals del sector de l’automòbil pràcticament no ha notat diferència amb edicions anteriors. “L’afluència ha estat més o menys la mateixa”, assegura.

Nou comentari