Automobile Barcelona impulsa el sector com a saló europeu amb més marques

El certamen tindrà lloc al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona del 30 de setembre al 10 d'octubre

El Saló Internacional de l’Automòbil, l’Automobile, tornarà a celebrar-se a Barcelona dos anys després amb una edició que comptarà amb 23 marques i que té la intenció de ser “el primer gran esdeveniment” firal amb públic post covid.

Les firmes Baltasar, BMW, Cupra, Dacia, DFSK, DR, Evo, Ford, Hispano Suiza, Honda, Hyundai, Kia, Lexus, Lotus, Mercedes Benz, Mini, Nissan, Renault, Seat, Smart, Subaru, Suzuki i Volvo, així com altres empreses dels àmbits de la mobilitat i l’automoció, ompliran els pavellons 1 i 8 del recinte de Montjuïc, l’avinguda Maria Cristina i el carrer Rius i Taulet des del 30 de setembre fins al 10 d’octubre.

“El saló és fruit d’un gran esforç col·lectiu i del nostre compromís amb la indústria de l’automòbil que ha cristal·litzat en un esdeveniment que vol tornar la il·lusió al sector, als amants del motor, però també a tota la ciutat, a la qual el saló està profundament arrelat des de fa més de 100 anys”, assgura el president del certamen, Enrique Lacalle. A més, l’organització remarca que la fira no s’ha plantejat un objectiu d’assistència ni de vendes, perquè el fet de tornar ja “és un miracle”.

Un referent a Europa

“Després dels temps viscuts, que han sigut molt durs, arribar aquí amb un saló amb 23 marques de cotxes, el primer d’Europa després de la pandèmia i amb 13 novetats és la història d’un miracle”, insisteix Lacalle.

El saló Automobile de Barcelona exhibirà els vehicles de 23 marques

Tal com és habitual, els primers dos dies de saló estaran reservats a la premsa i a professionals de l’automoció i, a partir del 2 d’octubre, s’obriran les portes al públic general. Per entrar, no serà necessari fer-se un test d’antigen ni ensenyar el passaport-covid de vacunació, ja que el recinte de Fira es regeix per la mateixa norma que els centres comercials.

En aquesta ocasió, el saló estarà molt dirigit a ensenyar les novetats tecnològiques de l’edició “més electrificada de la història” als ciutadans, que podran provar “les grans prestacions” vehicles directament, ha dit el director d’Automobile, José Miguel García. En concret, la vintena de marques participants presentaran 13 models i comptaran amb l’espai dels tradicionals “boxes” ubicats a les avingudes Reina Maria Cristina i Rius i Taulet per posar a disposició dels aficionats les gammes actuals de vehicles.

L’emblemàtic circuit de Montjuïc serà el banc de proves on els aficionats al motor podran familiaritzar-se i provar els cotxes. L’esdeveniment també apostarà per la innovació en l’àmbit del transport urbà i comptarà amb firmes de l’ample ecosistema de la mobilitat com smou i Mapfre. A més, Automobile Barcelona ha preparat la zona Urban Mobility, ubicada a la plaça de l’Univers.

Fòrums d’innovació per a professionals

Després de l’anunci per part de la Comissió Europea de la fi de la venda de cotxes amb motors de combustió per l’any 2035, els sistemes de propulsió alternativa també seran els grans protagonistes de les jornades per a professionals. Anfac organitzarà el dia 1 d’octubre el fòrum de l’electrificació, en el qual les marques abordaran temes com la descarbonització i l’electrificació del transport com a eixos de la recuperació post covid, i el paper clau de les estructures de recàrrega en una Europa electrificada.

Per la seva banda, la Societat de Tècnics d’Automoció (STA) també organitzarà cinc jornades temàtiques per a professionals del sector que tractaran temes com la xarxa de punts de recàrrega, el vehicle d’hidrogen, el cotxe connectat i autònom, el vehicle industrial i la mobilitat com a servei o Maas (Mobility as a Service).

Nou comentari