Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Proposen ampliar l’aeroport del Prat amb una pista sobre el mar
  • CA

Una consultora privada ha enviat al Govern un projecte d’ampliació de l’aeroport del Prat que consistiria a construir una pista sobre el mar. Tal com ha avançat La Vanguardia, la plataforma estaria a una milla del recinte actual i costaria 2.100 milions d’euros, uns 1.700 més dels que preveia el projecte inicial d’Aena. Fonts del Govern han confirmat a l’ACN que ja havien arribat més propostes i que estan oberts a estudiar tots els projectes. Ara bé, segons explica l’agència, ni l’executiu ni el president Pere Aragonès haurien validat encara la darrera iniciativa, malgrat estar oberts a analitzar-la.

La nova pista que es proposa construir esquiva un dels esculls més grans per a l’ampliació del prat. El fet de construir-la sobre el mar, expliquen els impulsors, evitaria l’impacte mediambiental que suposaria destruir les àrees protegides del voltant de l’aeroport. De fet, mantenir intacte la Ricarda del Delta de Llobregat ha estat una de les reivindicacions d’ERC a l’hora de negociar cap ampliació de l’aeroport barceloní.

Diferents interpretacions de l’acord de pressupostos

El pacte entre ERC i PSC per aprovar els pressupostos de la Generalitat suggereix “transformar l’aeroport del Prat perquè guanyi capacitat i esdevingui un veritable hub intercontinental”. Un text poc precís i que obre la porta a diferents interpretacions. En aquest sentit, ni tan sols els alcaldables d’ERC i PSC -partits que signen el pacte- a Barcelona es posen d’acord.

Jaume Collboni (PSC), per exemple, assegurava a inicis de febrer que “quan es parla de compensacions de caràcter mediambiental amb pressupostos concrets, vol dir que hi haurà ampliació”. Ernest Maragall (ERC), però, refredava la possible ampliació i assegurava aquest dimarts que “el projecte inicial d’Aena està al calaix” i que “ara es parteix de zero“. Unes declaracions que feia poc abans de demanar respecte per la comissió d’experts que s’ha de crear.

Activistes ambientals denuncien una “ampliació encoberta”

D’altra banda, detractors de l’ampliació de l’aeroport del Prat mantenen que l’acord suposa una “ampliació encoberta” del Prat. Segons els activistes, ERC ha cedit a totes les peticions dels socialistes i critiquen els eufemismes del text signat. “No ens enganyem, ‘modernitzar’ i ‘guanyar capacitat’ vol dir ampliar”, deia l’entitat respecte a les xarxes socials poques hores després de l’anunci Pere Aragonès i Salvador Illa.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Juan Ripollés a febrer 11, 2023 | 12:34
    Juan Ripollés febrer 11, 2023 | 12:34
    Ja seria hora !!
  2. Icona del comentari de: almogaver.cat a febrer 11, 2023 | 13:01
    almogaver.cat febrer 11, 2023 | 13:01
    Anem a Pams Senyors: "Una Pista al Mar "(com és el cas de Hong-Kong i parcialment Gibraltar (UK) Ja fa bastant més d'una dècada, que el "Sr. Tremosa"... Ja, havia fet aquesta proposta, al mateix temps que proposava l'aeroport d'Alguaire (l'únic de la Generalitat amb grandària suficient) per reconvertir-lo per mercaderies principalment. Reconvertint El Prat i Alguaire en un Mega Aeroport, de la Mediterrània. Una altra idea que ens proposava fou, que ja, que AENA veia tants problemes i inconvenients i poc benefici a l'aeroport de Barcelona... Que perquè no l'abandonava, i ràpidament, passaria a la Generalitat. El primer projecte que atendrien, seria una pista al Mar, i sense les queixes de cholitos paticortos i l'oreneta patidora; la gata tres-pies o la garsa lleonada i altres Moliere-imaginaris-problemes dels amaestraos alcaldes pro-AENA i casas regional-patrioticas del Prat.
    • Icona del comentari de: Lo Gaiter del Maresme a febrer 11, 2023 | 14:09
      Lo Gaiter del Maresme febrer 11, 2023 | 14:09
      D'Alguaire a El Prat hi ha 170 km. de distància. Sens dubte, un aeroport fabulós.
    • Icona del comentari de: Max Headroom a febrer 11, 2023 | 14:29
      Max Headroom febrer 11, 2023 | 14:29
      La pista podria anar a la Barra del Trabucador, elevada, amb la terminal a sota, i fent de dic del Delta. Les aus del parc natural es traslladen a El Prat i pau i glòria.
  3. Icona del comentari de: Quin país. No podem ana enlloc. Sols sabem barallar-nos a febrer 11, 2023 | 13:05
    Quin país. No podem ana enlloc. Sols sabem barallar-nos febrer 11, 2023 | 13:05
    I la Ricarda continua seca, oi? Els ecologistes no deuen saber que és una bassa artificial feta en temps franquistes en benefici d'una família
    • Icona del comentari de: Resposta a quin país, sí, i quin comentari el teu a febrer 11, 2023 | 18:19
      Resposta a quin país, sí, i quin comentari el teu febrer 11, 2023 | 18:19
      Que malèvol ets, amagues que era una zona humida com tots els deltes fluvials, la varen destrossar... i encara gràcies que avui al 2023 resta el què hi ha. No s'hi val a amagar la història completa i contar solament allò que t'interessa. Si us plau no ens intentis aixecar la camisa.
  4. Icona del comentari de: Baldiri II a febrer 11, 2023 | 13:23
    Baldiri II febrer 11, 2023 | 13:23
    A mi de tot això el q més em preocupa són els ànecs de la Ricarda. No es pot fer res fins q no mori, de mort natural, el darrer ànec de la Ricarda. Ah, i em de mirar molt bé quins drets tenen els ànecs hereus de la Ricarda.
    • Icona del comentari de: A en Baldiri II a febrer 11, 2023 | 19:22
      A en Baldiri II febrer 11, 2023 | 19:22
      Quin comentari més cínic i poca-solta, suposo que també ets partidari de carregar-te els terrenys encara cultivables del Baix Llobregat construir-hi més habitatges i zona "urbana" per a més gent i "progrés mal entès" encara... i alhora tenir menys aliments i zones airejades disponibles, tot plegat per a encabir-hi més gent o si més no habitatges encara que romanguin buits potser per a justificar "l'ampliació" de l'aeroport del Prat... Els què foteu aquesta mena de comentaris babaus al capdavall acabeu essent els seguidors i "justificant" trumps, bolsonaros, lepens, salvinis... Fas molta pena.
  5. Icona del comentari de: almogaver.cat a febrer 11, 2023 | 16:41
    almogaver.cat febrer 11, 2023 | 16:41
    @14:19. No siguem ingenus. Té vostè idea de les mercaderies que van de Barcelona a Lleida i de Lleida a Europa inclòs el Regne Unit i fins fa poc Russia? O de Barcelona a Saragossa, Valencià, madrid, Bilbao o Vigo ? No és una idea dolenta ni molt menys, la del Sr. Tremosa... (a parer meu). I a més s'allibera trànsit aeri, d'aeroports molt pròxims al Prat com Reus o Girona i en menor mesura Sabadell i s'amplia el radi als de la Seu i Alguaire. Francament, fou un molt bon projecte; del Sr. Tremossa, ja fa més de 15 anys... I (en la meva opinió) encara ho és avui.
  6. Icona del comentari de: Diguem NO a febrer 11, 2023 | 18:15
    Diguem NO febrer 11, 2023 | 18:15
    Quina animalada, a més els autors de la idea ja deuen comptar que algun dia o altre caurà un avió dins el mar durant l'aterratge. És així, només cal saber la història de l'aeroport Cristoforo Colombo també anomenat Gènova-Sestri de Gènova, inaugurat el 1962 té la pista sobre el mar la qual van trigar 8 anys a omplir la "península" artificial... En un aeroport sobre terra ferma, si un avió durant l'operació d'aterratge surt del límit de la pista tot pot ésser més controlable i tot plegat no depassa un ensurt... Però, en una pista envoltada d'aigua la qual s'ha hagut de fer abocant-hi 17 milions de metres cúbics de "materials"( en el cas de Gènova) la pista s'ha de fer "allò mínim" per a evitar costos encara més exagerats... A més a més l'aeroport del Prat de Llobregat no cal ampliar-lo, ja està prou bé com ho està ara.
  7. Icona del comentari de: Comandant Brown a febrer 11, 2023 | 18:26
    Comandant Brown febrer 11, 2023 | 18:26
    D'exemples de pistes sobre el mar ja n'hi ha, els més propers potser els de Niça i Gènova. Altres Venècia, Gibraltar, Nova York, Hong Kong... Però, no us recomano fer aquesta mena de pistes d'aterratge.
  8. Icona del comentari de: Yo sus lo explico a febrer 11, 2023 | 19:20
    Yo sus lo explico febrer 11, 2023 | 19:20
    I perque no fan una pista de Barcelona a Mallorca, Palma, i llavors què s'enlairi l'avió????
  9. Icona del comentari de: Bardiri II el Gran a febrer 11, 2023 | 20:30
    Bardiri II el Gran febrer 11, 2023 | 20:30
    A en Baldiri II. Jo estic a favor de la construcció indiscriminada de l'ambpliació de l'areoport i voltants. Q facin pisos de 40 m2, vivenda social, per tots els nou-vinguts. Drets humans i vivenda digna per a tothom.
  10. Icona del comentari de: Ricard a febrer 12, 2023 | 18:48
    Ricard febrer 12, 2023 | 18:48
    Tot és estudiable, tret de optar per gastar uns diners que calen per altres coses. Estaria bé que la inefable "Vanguardia" ens expliques quina és la consultora de l'invent. Més que res perquè se l'hauria de felicitar per admetre, sense vergonya, que és absolutament incompetent. A més, un petit detall: una consultora no és ningú per proposar una solució d'aquesta envergadura. Per què, posats a fer, es podria proposar-se una pista al polígon industrial, no? Més barata seria. Segur. Vergonyós.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa