Álvarez (UGT): “Cap govern s’ha preocupat per Nissan ni pel sector de l’automòbil”

El secretari general mostra també la seva preocupació per Seat: "Tenim notícies que no anem en la bona direcció"

El secretari general de la UGT, Josep Maria Álvarez, s’ha mostrat molt crític amb la gestió de la crisi de Nissan i ha lamentat la deixadesa de l’Estat els darrers anys. “Cap govern s’ha preocupat per Nissan ni pel sector de l’automòbil”, ha etzibat Álvarez en una entrevista a TV3. “Hem de reaccionar i vol dir viatjar al Japó, que ja s’ha fet, i explicar-nos què hi ha passat. Sembla que el pla B implica deixar de banda la producció de cotxes”, ha assenyalat el líder de la UGT.

“Sabem que no és fàcil tornar enrere, però la nostra opció 1 és que Nissan no tanqui”, ha insistit Álvarez, que també ha volgut mostrar la seva preocupació per Seat: “Tenim notícies que no anem en la bona direcció”, ha destapat el secretari general de la UGT.”Estem no només preocupats, sinó ocupats en Seat”, ha continuat Álvarez, que ha parlat de les gestions del president de la UGT de Catalunya i del comitè d’empresa de Seat, Matías Carnero, perquè la planta segueixi funcionant “a ple rendiment”. “Haurem d’implicar-nos fins al coll per mantenir la producció”, ha avançat el líder de la UGT.

Tornant a Nissan, Álvarez ha reiterat que la voluntat és que la companyia reverteixi la decisió de tancar les plantes a Catalunya “i torni a fabricar cotxes a Barcelona”. “Sabem que no serà fàcil, però tenim asos a jugar com les manifestacions de la plantilla per influir en el govern del Japó i que les administracions vagin de la mà. Espanya ha d’aixecar la veu d’una vegada”, ha manifestat.

El pla B l’ha de donar Nissan-Renault-Mitsubishi

“La ministra d’indústria i la consellera Chacón diuen que estan enllestint un pla B, jo vull saber-lo”, ha apuntat el secretari general de la UGT, que no ha volgut opinar si el futur de la planta de Nissan ha de passar pel cotxe elèctric. “La planta de Nissan està al passeig de Gràcia de la Zona Franca i no serveix qualsevol cosa. Jo crec que el pla B ha de sorgir de la mateixa aliança de Nissan-Renault-Mitsubishi”, ha reflexionat en veu alta Álvarez. “L’aliança ha de donar una resposta a la situació generada a Catalunya”, ha conclòs el secretari general de la UGT.

Comentaris

    LLARENA 09/06/2020 4:56 pm
    Completament d'acord. Cap govern ho ha fet. Peró ni CCOO ni UGT podeu llençar la pedra perquè, vosaltres, els sindicats, no esteu per la clase treballadora. Sou part del sistema i com que cobreu de l'Estat, només us interesa protegir els vostres llocs de treball (les clases dirigents). I la realitat és que no heu promogut mai cap vaga ni res en favor dels treballadors, excepote, parlar, parlar molt, fer el paripé i criticar a tothom d'aquí que siguin quatre gats els que teniu asociats. Enguany, fins i tot, us heu estalviat la unica feina fitxa que feu tot l'any. Passetjar la bandera cada 1 de Maig. La resta de l'any, res d eres. Només marketing.
    jupp 08/06/2020 4:55 pm
    Ara els sindicalistes del sistema es belluguen i alcen la veu. Quan hi va haver tota la moguda derivada del 1-O on eren? Que potser eren al costat del PSOE? Doncs aquí ho tenen. Ara demaneu-los a ells responsabilitats. De tota manera, que una empresa com el grup Renault Nissan Mitsubishi, amb tot el que hi ha al darrera d'interessos industrials i econòmics, penso que molt poca cosa l'hi podeu fer quan han pres una decisió com aquesta.
    Troç de quoniam 08/06/2020 4:17 pm
    El vividor alvarez menteix, pot explicar que hi va anar. A fer la consellera Chacón al Japó. En fin quan un no fot ni brot, hi guanya molta pasta, de manera irresponsable, aleshores ha de fer declaracions, per justificar-se
    jdlm 08/06/2020 12:47 pm
    I tu quan eres a Catalunya, i proposaves, vagues, etc, que feies??, anar mirant de xupar de la sopa boba, igual com has fet tota les teva vida, no n'has fet ni cinc de calaix., nomès mingoneijant

Nou comentari