La ministra de Transports, Raquel Sánchez, ha assegurat que la decisió de no ampliar l’Aeroport de Barcelona-El Prat “no és irreversible” i que es pot tornar a plantejar en el pròxim pla d’inversions d’Aena que es farà el 2027. “Seguim pensant que la inversió que havíem previst a l’aeroport era i continua essent una oportunitat per al país, especialment per a Catalunya”, ha dit la ministra, que considera que “res impedeix” seguir negociant per estudiar l’ampliació de cara al futur.
Sánchez ha defensat que la proposta d’ampliació que planteja Aena suposava convertir el Prat en un “hub internacional” i que tenia unes “externalitats positives” molt importants en termes de creació de llocs de feina i impacte econòmic. La ministra de Transports també ha assegurat que el projecte complia amb totes les garanties mediambientals i respectava “escrupolosament” l’entorn protegit de l’aeroport.
Culpa de la Generalitat
El govern espanyol ha culpat en tot moment la Generalitat del fracàs del projecte d’ampliació i ha ignorat les reivindicacions de partits i entitats catalanes sobre el gran impacte que tindria l’allargament de la tercera pista sobre la llacuna de la Ricarda, protegida per la Xarxa Natura 2000 de la Unió Europea. Tampoc ha explicat com preveuen complir les exigències d’Europa respecte a les compensacions mediambientals de l’última ampliació, que encara no s’ha complert.
Sánchez ha insistit que el govern espanyol segueix obert a estudiar l’ampliació del Prat perquè és un “projecte de futur” i ha defensat que, tan bon punt Catalunya arribi a un consens sobre la proposta, Aena està disposada a “recuperar aquest projecte en qualsevol moment”.