L’aeroport del Prat tanca el 2021 sense haver aconseguit remuntar el vol i pagant el preu de l’impacte de la crisi de la Covid-19. Sense que hi hagi hagut acord per ampliar la tercera pista o buscar alternatives per a una possible congestió quan es recuperi el tràfic, la infraestructura afronta un 2022 amb unes xifres no massa bones.

Ha tancat el 2021 amb 18.874.896 passatgers, xifra que representa un descens del 64,2% en comparació amb el 2019, any previ a la pandèmia, segons les dades publicades per Aena aquest dimarts. En canvi, si es compara amb el 2020, un any molt marcat pel confinament i la caiguda de la mobilitat, suposa un increment del 48,2%.

L’aeroport que va registrar més viatgers en tota la xarxa d’Aena durant l’any passat va ser l’Adolfo Suárez Madrid-Barajas, amb 24.135.200 passatgers, un 60,9% menys que dos anys abans i un 41% més que el 2020. En nombre d’operacions, l’Aeroport del Prat n’ha registrat 163.679, és a dir, un 52,5% menys que el 2019 i un 33,5% més que el 2020.

Ara bé, el 2021 hi ha hagut avenços. El Prat ha recuperat 39 vols intercontinentals a 27 destinacions que tenia abans de la pandèmia gràcies a l’aixecament de la majoria de les restriccions als viatges internacionals. Tot i això, el mercat asiàtic es manté sota mínims i fins ara només s’han pogut restablir els vols amb Singapur. Encara no hi ha data per recuperar les connexions amb Beijing i Shanghai (Xina), Hong Kong i Seül (Corea del Sud).

L’Àfrica és el mercat amb més activitat i disposa de 23 rutes a 14 destinacions, mentre que al continent americà s’han recuperat vuit rutes a set destinacions, seguit de l’Orient Mitjà amb set rutes i cinc destinacions i tanca la llista l’Àsia amb una sola ruta. L’última connexió a restablir-se ha estat el vol que uneix Barcelona amb Sao Paulo (Brasil), que opera Latam amb tres freqüències setmanals, tot i que la companyia espera arribar a les set que tenia abans.

Nou comentari