El president d’Aena, Maurici Lucena, ha dit aquest dijous que si no hi ha ampliació de l’Aeroport de Barcelona-el Prat en deu anys la infraestructura pot col·lapsar i arribar al límit de la seva capacitat. “Quan això passi, pujaran els preus dels bitllets d’avió significativament”, ha assegurat.

El president d’Aena ha indicat que, de tirar endavant el projecte, la conversió en hub de l’Aeroport de Barcelona estaria acabada en 2031. Ha augurat que, aleshores, hi haurà canvis en el marc regulatori europeu i espanyol que obligaran els avions a ser més lleugers i competents en relació al medi ambient, amb biocombustibles, propulsats per hidrogen i amb “un salt impressionant” en tecnologia.

Lucena, s’ha mostrat “moderadament optimista” sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat i que el projecte es pugui incloure en el document de regulació aeroportuària que el Consell de Ministres ha d’aprovar després de l’estiu, que també inclou inversions als aeroports de la xarxa com l’ampliació de Barajas. En un col·loqui al Círculo Ecuestre amb el primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, Lucena ha negat que Aena faci “xantatge” quan demana un pronunciament sobre el Prat. “Una aposta d’una empresa de més de 1.700 milions d’euros en cap cas és un xantatge ni posar ningú contra l’espasa i la paret”, ha assenyalat.

D’altra banda, Lucena ha defensat que la inversió prevista per Aena de 1.700 milions euros no repercutiria en la companyia sinó en els agents econòmics de l’entorn a més d’atraure talent i fomentar la competició entre les grans capitals. “És una proposa que hauria de ser valorada amb especial atenció”, ha resumit.

Cap mania a Barcelona

El president i conseller delegat d’Aena ha argumentat també que aquest projecte desmenteix la “suposada mania” a Barcelona que se li atribueix a Aena. “Acceptem la inversió, és l’ocasió per desmentir el mite. Si fem aquesta proposta és perquè hi ha una confiança decidida amb Catalunya”, ha continuat el president d’Aena, que ha puntualitzat que l’objectiu “no és tant ampliar l’aeroport sinó convertir-lo en un ‘hub'”.

Lucena, d’altra banda, ha contraposat el debat a l’entorn a l’ampliació de l’aeroport del Prat amb les facilitats que s’ha trobat amb el projecte d’ampliació en l’Adolfo Suárez-Madrid Barajas, on diu que no hi ha hagut “cap qüestionament” perquè hi havia consens que és “fonamental” per al desenvolupament econòmic de la zona. “Estic una mica bocabadat amb la diferència”, ha comentat. “Allà no hi ha hagut ni una sola veu en contra, no ha sigut ni notícia”, ha afegit.

Sobre els arguments mediambientals a l’ampliació de l’aeroport de Barcelona, Lucena ha afirmat que cal diferenciar el debat sobre La Ricarda i el de les emissions dels avions. Sobre aquest darrer àmbit, ha assegurat que les emissions del transport aeri suposen el 4% del total, una xifra relativa inferior a la de l’agricultura, a la construcció, la indústria i el transport terrestre, ha dit.

Comentaris

    Lido Juliol 15, 2021 | 19:13
    Val
    Jeroni Munyós Juliol 15, 2021 | 19:16
    Son uns mal parits aquesta gent d'Aena. Necessitem la independència política de Madrid més que mai. L'aeroport del Prat de Llobregat, s'ha d'ampliar -o no segons- ho decideixin els catalans talment com el model econòmic basat en el turisme, fins on volem arribar, quin percentatge de les activitats econòmiques convé que ocupi el "turisme", tot tenint en compte qui beneficia i quins desavantatges té per a la població estable del nostre país. etc. Aena no n'ha de fer res dels nostres aeroports, ni hi ha de fer res.

Nou comentari