El català serà obligatori per conduir un taxi. El sector ha aconseguit tancar un acord polític amb diferents formacions per exigir un nivell mínim de B2 de llengua catalana tant als taxistes com a les VTC. Així ho ha confirmat aquest dijous el portaveu d’Élite Taxi, Tito Álvarez, després d’una reunió amb forces polítiques al Parlament que ha tingut lloc aquest matí.
Segons ha explicat Álvarez en unes declaracions recollides per l’ACN, aquest “principi d’acord” compta amb el suport d’ERC, Junts, el PSC i la CUP i està condicionat a l’aprovació dels pressupostos de la Generalitat. El portaveu ha precisat que l’acreditació del català serà per a noves llicències, tot i que la voluntat d’Élite Taxi era que fos amb caràcter retroactiu, “amb algunes excepcions”, ha apuntat. D’aquesta manera, segons ha indicat, es modificarà la llei del taxi de 2003 per canviar el requisit de B1 pel de B2 i que les VTC incorporin una credencial que obligui al nivell B2 de català.
Més enllà d’aquest requisit lingüístic, el sector ha pactat amb els diferents grups un reglament sancionador que permeti multar els taxistes que, per exemple, “no apliquin una tarifa correcta” i se’ls retirarà el vehicle al dipòsit. Això suposarà una falta greu i els professionals que n’acumulin tres se’ls suspendrà la llicència. El portaveu d’Élite Taxi espera que en “qüestió de temps estigui la llei”, tot i que ha reconegut que ara caldrà afegir les aportacions dels diferents grups, així com els temps i import de les sancions.
Descartades les protestes pel MWC
Sobre l’imminent inici del MWC, Álvarez ha descartat la celebració de cap protesta durant els dies que s’allargui el popular congrés -que té lloc del 26 al 29 de febrer al recinte de la Fira de Barcelona de la Gran Via- i ha xifrat la facturació durant aquests dies al voltant d’un 30% diari més de l’habitual.