El Palau de la Música ha impulsat la producció d’un documental que narrarà la “resurrecció” de la institució des de la descoberta de l’espoli de Fèlix Millet ara fa deu anys. ‘Resurrecció’ estarà disponible a la nova plataforma de continguts audiovisuals a la xarxa Palau Digital a partir del 23 de juliol, just quan es compleixen els 10 anys des de l’entrada dels Mossos al Palau.
“Hi havia la possibilitat d’ignorar-ho, però hem volgut donar veu a les emocions i com ho van viure les persones, sense fugir dels temes delicats”, ha dit el director general del Palau de la Música, Joan Oller. El metratge s’emmarca dins d’una de les novetats del nou Pla Estratègic 2019-2022, la creació i divulgació de continguts a través de la nova plataforma Palau Digital.
Peça de 55 minuts
El Palau explicarà a través d’un documental de 55 minuts produït per Broadcaster com la institució ha viscut la transformació i com després “de la crisi ha renascut”. “S’explica com aquella crisi va ser una oportunitat per renéixer, per tornar als valors centrals del Palau i la institució”, ha apuntat la presidenta de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana, Mariona Carulla.
La cinta inclou una vintena d’entrevistes entre els quals directius, treballadors, mecenes, cantaires o artistes reconeguts per tal de mostrar com es va viure la crisi des de dins. Oller ha assegurat que la productora ha tingut plena independència amb el tractament de les fonts i l’enfocament del documental. El Palau està negociant amb mitjans per tal d’emetre el documental més enllà de la pròpia plataforma Palau Digital.
El cas Palau va suposar un desfalc de 23 5,9 MEUR i una despesa posterior per l’entitat de 5,9 MEUR, entre subvencions que es van haver de tornar i despeses en advocats i auditories. Oller ha volgut destacar que el pressupost s’ha doblat en els últims deu anys, i ha passat de 705.134 euros la temporada 2008-2009 a 1,46 MEUR el 2018.
Estratègia a quatre anys vista
La Fundació Orfeó Català-Palau de la Música Catalana ha destacat que el nou Pla Estratègic és un “pla continuista amb l’anterior” i que la seva principal novetat és la innovació, que se suma als altres valors del darrer pla com són “l’excel·lència, la participació, el compromís social i la catalanitat”. L’entitat ha indicat que aquests valors es dotaran d’un sentit més ampli, i especialment la innovació, que ja “era present anteriorment i que ara s’explicita i s’emfasitza amb els conceptes de modernitat, creativitat i risc com a eixos centrals per al proper període”.
“Amb el nou pla estratègic estem treballant per enfortir el sentiment de pertinència i família coral promovent col·laboracions entre tots el cor de la casa”, ha dit el director artístic dels cors de l’Orfeó Català i assessor artístic del Palau de la Música Catalana, Simon Halsey.
Durant el nou període 2019-2022, s’han anunciat cinc novetats a nivell estratègic: el llançament i el desenvolupament de Palau Digital, la nova plataforma de difusió de continguts audiovisuals per arribar a tots els públics; la implementació de processos qualitatius, que implica una cerca d’indicadors d’excel·lència i qualitat del projecte; generar un “sentiment de comunitat i de pertinença i establir xarxes relacionals entre els socis de l’Orfeó Català, públics i abonats, artistes i mecenes i altres col·lectius”; ampliar la programació, en el sentit de consolidar les activitats complementàries i la possibilitat d’explorar la incorporació d’altres estils musicals, mitjançant més activitat al Petit Palau i amb gèneres musicals diversos, com músiques del món o jazz.