Torna a Barcelona una emblemàtica fira que dona als barcelonins l’opció de fer un viatge al passat entre pàgines de llibres. Es tracta de la 72 a edició de la Fira del Llibre d’Ocasió Antic i Modern, la fira de llibres de segona mà que estarà al passeig de Gràcia fins al 25 de setembre. L’esdeveniment va arrencar aquest divendres 8 de setembre i la inauguració es va fer el dia abans.
A l’acte es va poder gaudir de més que llibres, també d’una copa de vi del celler de vins i caves Perelada i de l’exposició ‘El jazz i les avantguardes artístiques de postguerra’. Va estar comissariada per Aitor Quiney i els assistents van poder conèixer la història dels salons de jazz de la Barcelona dels anys cinquanta i la repercussió que va tenir llavors el moviment Dau al Set, entre altres.
Una fira del joc
A principis d’agost es va saber que Barcelona acollirà l’ICE, la fira del joc, casinos i empreses d’apostes més gran del món. L’ICE se celebrarà a la capital catalana el 2025 i no marxarà fins al 2029. El saló s’havia celebrat a Londres durant els darrers 12 anys i Barcelona va ser escollida per agafar el relleu a la capital anglesa per davant altres capitals importants com París, Madrid o Londres. La primera edició a Barcelona tindrà lloc del 20 al 22 de gener de 2025 al recinte de la Fira de Gran Via. Segons l’organització d’aquest esdeveniment, el passat agost ja s’havien reservat 40.000 llits d’hotel per als congressistes que es desplacin a la capital catalana.
És curiós que s’hagi escollit Barcelona per acollir aquesta fira quan el 2021 va aprovar una normativa que dificultava l’obertura de sales de joc i bingos. De fet, a principis del passat gener, l’exregidora de Salut, Gemma Tarafa, va celebrar no havien obert de noves en els darrers tres anys. Llavors es mantenien en 51. “Barcelona es va posar a treballar i va activar polítiques públiques i no hem crescut sales de joc o apostes en els últims tres anys”, va dir Tarafa. En aquell moment també es va recordar que un cas molt diferent del de Barcelona era el de Madrid, on hi havia 428 sales de joc. El 2019 n’hi havia 378.