Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Tanca un bar icònic del Raval víctima de la crisi dels lloguers

Un altre negoci de tota la vida que diu adeu i passa a engreixar la llista d’establiments de barri que han abaixat la persiana en els últims anys i que, amb sort, serà substituït per una botiga de fundes de mòbils o per un restaurant per a turistes. Aquesta vegada li ha tocat el rebre al bar Kasparo, situat a la plaça Vicenç Martorell, al barri del Raval (Ciutat Vella). Dissabte a la nit els cambrers van recollir per última vegada la seva carismàtica terrassa i van posar punt final a una aventura que ha durat tres dècades. Víctimes de la crisi de lloguers que viu la ciutat, els propietaris del bar expliquen a TimeOut que pleguen perquè ja són “grans”, però també perquè no tenen força per remuntar el negoci ara que s’ha acabat el contracte de lloguer que havien tingut fins ara. 

“Indemnitzem els treballadors i pleguem contents. Ja som grans, és un negoci familiar i ho deixem estar. Però, per una banda, sempre sap molt greu”, diu en Marcel·lí Carrera, propietari del bar. Després de regentar el local durant 30 anys, Carrera marxa amb una crítica agra a l’Ajuntament de Barcelona, a qui acusa de no tenir “en compte cap fet diferencial” i de tractar de la mateixa manera una “fleca-bar que té sis mesos que els negocis familiars que portem trenta anys”. També reivindica, tot cofoi, haver introduït plats que després altres establiments han copiat “a dojo”, com el pastís de pastanaga o els curris vegetarians que la seva dona va portar des d’Austràlia.

El restaurant La Font del Gat, tancat durant la pandèmia GOOGLE
El restaurant La Font del Gat, tancat durant la pandèmia / Google

Un que tanca i un que reobre

Un bar tanca al Raval i un altre reobre a Montjuïc. El restaurant de la Font del Gat tindrà una nova vida. El grup Confiteria, que s’ha fet amb la concessió del negoci durant una dècada, vol inaugurar el restaurant amb un “nou concepte”. Ubicat a un edifici noucentista de Puig i Cadafalch del passeig de Santa Madrona i envoltat d’un jardí de la mateixa època, va ser fundat el 1925, però va haver de tancar durant la pandèmia.

Més notícies
Notícia: La firma de Barcelona perfumeries San Remo presenta un ERO i tancarà botigues
Comparteix
L'empresa vol acomiadar 29 persones | Segons CCOO, la clausura afectarà 13 establiments
Notícia: Tanca el restaurant Lluís de les Moles, un clàssic del barri Gòtic
Comparteix
Situat al carrer de les Moles, l'establiment es caracteritzava per oferir un menú d'autor amb productes frescos a un preu força correcte
Notícia: Tanca per jubilació una fleca del Raval, amb més d’un segle d’història
Comparteix
Es tracta del forn Els Àngels, situat al carrer dels Àngels, a tocar del MACBA | Se suma al degoteig de locals històrics que estan abaixant la persiana a la ciutat
Notícia: Una altra botiga centenària que tanca: plega la papereria Lesseps
Comparteix
La titular del negoci es jubila i no ha trobat ningú que vulgui continuar | El comerç és de l'any 1908 i es troba a les Cases Ramos, un edifici modernista

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Joan Capdeu a abril 16, 2025 | 12:09
    Joan Capdeu abril 16, 2025 | 12:09
    a veure, dir que un bar és emblemàtic perquè porta 30 anys.... això ni és emblemàtic ni porta "tota la vida" servint cafés i cañas... no us passeu, eh? Aneu a la web dels emblemàtics i llegiu bé.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa