Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Polèmica a la xarxa per la plataforma ‘Llibreries Obertes’
  • CA

El decret d’estat d’alarma i el conseqüent confinament de la població amenaça, entre d’altres sectors, el del llibre. Per intentar evitar un sotrac, el grup Som* i l’Agència Mortensen han creat la plataforma Llibreries Obertes. A través d’ella es facilita la venda online de les llibreries que s’hi adhereixin.

En l’estat actual de confinament no es poden portar els llibres a domicili un cop comprats. Per tant, el client compra els llibres per avançat per recollirar-los un cop el confinament s’aixequi o es relaxi. L’objectiu és que les llibreries disposin d’un ingrés mentre duri aquest estat d’alarma.

La notícia no ha agradat a dues importants llibreries de Barcelona que han rebutjat formar-ne part: La Calders (Sant Antoni) i la No Llegiu (Poblenou). De primeres han argumentat que no s’havia consultat si volien estar dins d’aquest catàleg. I, a més, han criticat les condicions de la plataforma: el llibreter rep ara el 50% de l’import i quan pugui tornar a obrir, el 50% restant. 

En un vídeo publicat a les xarxes, el propietari de la llibreria No Llegiu ha afegit, a més, que ells ja tenen una pàgina web on s’hi pot comprar i ha criticat la plataforma: “Entenem que si és una campanya estaria bé posar els links directament a les pàgines webs de les llibreries perquè quan compreu la totalitat d’aquests ingressos entrin avui a les llibreries”. “A nosaltres el que ens interessa és tenir el màxim de líquid per poder-ho pagar tot”, ha reblat.

Des de la No Llegiu han fet la seva pròpia llista de llibreries que no estan adherides a aquesta plataforma. En un altre tuit han demanat als seus clients que els tornin els diners: “La No Llegiu no participa en la campanya de Llibreries Obertes i en cap moment ha donat el seu permís perquè hi aparegués el seu nom. Si heu fet compra adjudicant-ho a la nostra llibreria reclameu el retorn dels diners”.

La Llibreria Calders també ha demanat als possibles clients que no comprin a través de la plataforma perquè “ara mateix no tenim gaire clars certs temes de logística i estem en converses amb la nostra gestora per acabar d’aclarir com ens afectaria després, degut a les nostres circumstàncies particulars, haver tingut algún ingrés, per petit q sigui, durant aquests dies. Cada llibreria funcionem d’una manera diferent. Abans de fer res, millor consultar-ho primer amb el vostre llibreter”. Des de la Calders han volgut agrair el gest de Llibreries Obertes: “Gràcies per la intenció, que sabem que és bona”. En un altre tuit, una mica més tard, han explicat que han demanat “que ens treguin de la web perquè no ens convenia ser-hi“.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa