Polèmica al cine Phenomena per la queixa d’una espectadora sobre l’ús de mascaretes

Partidaris i detractors de la sala se les tenen a les xarxes | El cinema defensa la seva gestió i diu que no pot fer "feliç" a tothom

El cinema Phenomena s’ha vist obligat a emetre un comunicat després del rebombori que s’ha creat arran de la queixa pública d’una espectadora a Twitter. La clienta va denunciar que no es complien les mesures sanitàries obligatòries de dur la mascareta, que el personal de la sala no vetllava pel seu compliment i que, a més, el propietari de l’establiment se li va apropar per insultar-la i dir-li “tu al meu cinema no ets benvinguda”. La narració detallada de l’espectadora va indignar centenars d’usuaris a Twitter i aquest matí ha acabat forçant un posicionament públic del Phenomena. “Els recents atacs difamatoris són una mostra clara que no podem fer feliç a tots i totes”, s’ha limitat a respondre el comunicat en referència a les acusacions de l’actitud de l’amo del cinema.

Pel que fa a la gestió de les normes sanitàries, el text del cine defensa que les autoritats van permetre la reobertura de la sala perquè seguien la normativa actual “punt per punt”. Entre les mesures aplicades esmenten que es calcula la temperatura dels clients a l’entrada, l’advertiment que s’ha de dur la mascareta si no s’està menjant o bevent, la presència de gel desinfectant i la preassignació dels seients del cinema. Tanmateix, la denúncia de l’espectadora –i les comprovacions d’aquest mateix diari– apuntava que el personal de la sala, a la pràctica, no fa res quan algunes persones es neguen a dur la mascareta.

De fet, aquest va ser el fet que va iniciar la incòmoda anècdota de la Roser –la usuària de Twitter que va exposar el cas a les xarxes. Va fer una piulada advertint de la falta de control sobre aquesta qüestió.

Després de publicar-lo, al descans de la pel·lícula que exhibien, se li va apropar l’amo del Phenomena per retreure-li la queixa, assegura la tuitaire. En aquell moment, el propietari va adreçar-se tant a ella com al seu acompanyant i els va anomenar “maleducats, gentussa, feixistes i totalitatistes”, segueix el relat. Finalment, però, la reclamació de l’espectadora va servir perquè abans de la represa del film, l’amo “recomanés” l’ús de la mascareta quan no s’estava menjant ni bevent.

El cinema del carrer Sant Antoni Maria Claret, en la seva resposta a xarxes, més enllà del comunicat, també ha insistit a desacreditat la versió de l’espectadora. Així ho reflecteix una piulada del Phenomena: “la queixa va venir d’una espectadora sobre un altre client que estava consumint les seves crispetes a 5 metres d’ella. Literal”.

Sigui com sigui, però, el cas ha omplert la xarxa d’una barreja de retrets al cinema, especialment referint-se al tracte de l’amo de la sala en altres ocasions i amb altres clients. Conseqüentment, altres veus han sortit en la defensa de la sala i l’han reivindicat com un dels espais del sector més ben valorats a Barcelona.

Nou comentari