Dues estacions de metro de Barcelona sobreviuen soles al subsol, però en cap cas abandonades. De fet, l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) les tenen a punt per obrir-les de nou al públic. No hi passaran trens, però sí que es podran visitar. Les dues estacions són les de Gaudí i Correus. Entre els pròxims mesos d’octubre i novembre, TMB traurà 5.033 places gratuïtes per poder visitar-les.
L’estació de Gaudí –ubicada entre les estacions Sant Pau | Dos de Maig i Sagrada Família (L5)– es va construir l’any 1968, però mai va arribar a fer-se servir. Havia de formar part de l’antiga L2, però la ràpida aparició de l’L5 va fer canviar els plans. Aquesta estació disposarà de 720 places i es pot visitar els dies 4,5,25 i 26 d’octubre. La segona estació a visitar és la de Correus –Jaume I i Barceloneta, concretament sota la Via Laietana– i es va estrenar el 1934. Va estar hàbil només fins al 1972. Hi ha 225 places disponibles i les visites seran el 20,21, 22 d’octubre i 17, 18 i 19 de novembre.
Passos a seguir per aconseguir les entrades
Què puc fer si vull visitar aquestes ‘estacions fantasma’ de Barcelona? Les entrades són limitades i s’espera una demanda força alta, per tant, convé estar-hi atent. L’empresa que gestiona el metro demana inscriure’s en un formulari a través de la pàgina obrimelmetro.cat [pots accedir directament al formulari aquí]. El full d’inscripció en línia –obre dimarts dia 9 a les 10 del matí– només demana els noms i cognoms dels interessats, el número de DNI i un correu electrònic.
🚇 #savethedate 👀 Vols veure instal·lacions i espais emblemàtics del #metrobcn?
— TMB (@TMB_Barcelona) September 8, 2025
🔛 Les inscripcions estaran disponibles en línia a partir de demà dimarts dia 9 a les 10 del matí.
🎟️ Fins a exhaurir les 5.000 places disponibles #100anysmetro💯
➡️ https://t.co/kuq7rEINIL pic.twitter.com/AuN6xBPE4u
El formulari també permet reservar visita per a l’Escala de cargol d’Urquinaona, el Taller de Santa Eulàlia, el més antic del metro (1922) i declarat bé cultural d’interès local, el Taller de ZAL, el Centre de Control de Metro (CCM) i sala de simuladors de conducció.