Novetat al MNAC. El museu ha estrenat una escultura sonora que presidirà la Sala Oval fins al pròxim 3 de setembre: ‘Trena’, de l’artista Laia Estruch. Es tacta d’una escultura consta de diversos tubs inflables trenats que tenen un diàmetre de 2,2 metres i una llargada de 35 metres.
Tal com ha explicat el museu, l’escultura s’activa cada hora en un punt amb una peça musical produïda amb la col·laboració de Xavi Lloses. Pel que fa al significat de ‘Trena’, Estruch ha indicat que representa “un sistema de circulació que parteix de la morfologia de l’anomenat plexe —del llatí ‘trena’—, la xarxa ramificada de vasos o nervis dins del cos humà”. El context on s’exposa, també va en consonància amb aquest significat. “En aquest espai intermedi, dins del museu i dins la ciutat de Barcelona, les persones funcionen com el flux sanguini de l’edifici”, ha detallat Estruch. D’altra banda, l’artista també s’ha inspirat en l’estudi de l’arquitectura dels circuits automobilístics, els circuits d’atletisme, els parcs d’atraccions i els recorreguts creats als subsols de les ciutats per canalitzar l’aigua o el gas.
Nova escultura de Plensa
A finals de març es va estrenar davant de la Pedrera una nova obra de Jaume Plensa. La peça es va col·locar amb motiu de la inauguració del passat 31 de març de l’exposició ‘Jaume Plensa. Poesia del silenci’, que va tenir en l’icònic edifici dissenyat per l’arquitecte Antoni Gaudí. La previsió era que la mostra comptés amb un total de vuit estructures de gran format que es van distribuir entre el terrat, les golfes, els patis i la façana de la Pedrera, tot buscant un diàleg i contacte constant entre les obres i l’edifici. Per l’altra banda, l’exposició va servir per presentar en societat un centenar de peces més petites i “poc vistes” que tenien com a fil conductor principal la relació de Plensa amb disciplines i àmbits com la literatura o la poesia i amb conceptes com la família o la bellesa.