TOT Barcelona, el mitjà de comunicació multiplataforma que informarà minut a minut del que passa a la ciutat, neix aquest dijous, 15 de novembre –tot i aquest dimecres ja funciona en proves–. L’estrena ve acompanyada d’un acte públic de presentació amb autoritats i convidats del món de la política, la cultura, les empreses i els mitjans de comunicació.
El nou diari de Barcelona és un projecte impulsat pel periodista Salvador Cot, amb participació accionarial de Totmedia, grup editor d’’El Món’. L’equip de periodistes de TOT Barcelona està encapçalat per la directora, Sílvia Barroso, fins fa unes setmanes subdirectora de l’’Ara’ i responsable de l’Ara.cat, i la subdirectora, Meritxell M. Pauné, fins ara coordinadora de la informació local a ‘La Vanguardia’ digital. La redacció es completa amb els periodistes Xavi Fernández de Castro, David Cobo i Adrià Lizanda. I el director comercial és Jordi Gàlvez, provinent d’Unidad Editorial.
TOT Barcelona vol ser el referent de la ciutat internacional, però també de la capital de Catalunya. I reflectir-la com a centre de negocis, potència turística, focus d’irradiació cultural, àgora social i referent occidental del Mediterrani. Per això parlarà del que passa als despatxos i al carrer, dels debats que apassionen els barcelonins, de les novetats que transformen la ciutat ara i de les propostes que la transformaran en el futur. I ho farà en català, una de les aportacions genuïnes d’un país amb mil anys d’història i, per tant, de creació cultural.
El nou diari s’estructurarà a l’entorn de la informació ciutadana. Amb especial atenció al debat municipal, electoral, associatiu i social, pendents sempre dels barris i de les necessitats i reclamacions dels veïns. I també entenent Barcelona com un pol de creixement econòmic, obert a les empreses i a un turisme multitudinari però respectuós amb els actius de la ciutat.