El 30 de novembre del 1932 obria les seves portes la que es convertiria amb els anys en una de les grans galeries comercials de Barcelona. El Salón Rosa -posteriorment conegut amb la denominació de Bulevard Rosa– va ser durant dècades un dels punts de referència del luxe a la ciutat. La seva ubicació privilegiada al quadrat d’or de la capital catalana, ja que la seva entrada principal està ubicada en el número 55 del passeig de Gràcia, convertien aquest entramat d’establiments en punt de trobada de la jet-set barcelonina de mitjans i finals del segle XX. Després de diverses reformes i reobertures, l’última gran estrena es remuntava fins al 1978, les galeries van acabar abaixant la persiana el 2018.

Els pronòstics indicaven que aquest tancament seria especialment fugaç, però la condemna a l’ostracisme del Bulevard Rosa es va acabant allargant més de l’esperat i va entroncar amb l’esclat de la pandèmia del coronavirus, només mantenint operatives algunes zones com l’espai d’antiquaris o establiments ocupats temporalment per botigues pop-up de diverses marques conegudes. A mitjans del passat mes d’abril, però, saltava la sorpresa i l’empresa White Rabbit anunciava la imminent obertura d’un nou museu en l’espai central d’aquestes cèntriques galeries.

Reinterpretació de la cultura catalana

Des de la seva estrena el passat maig, els responsables del nou equipament han anat ultimant els prop de 1.200 metres quadrats de superfície que té el recinte, que es reparteixen en una desena d’instal·lacions artístiques diferents que es vertebren sota una mateixa consigna: reinterpretar la cultura i tradicions catalanes, amb la presència de capgrossos i d’un caganer inclosa. En concret, el museu presenta una selecció d’obres d’artistes contemporanis que “lideren part de la conversa artística avantguardista” com són TVBOY, conegut pel seu art urbà provocador; Mina Hamada, que presenta la seva vibrant abstracció inspirada en les celebracions populars catalanes; o l’estudi multidisciplinari especialitzat en la direcció i producció d’instal·lacions audiovisuals Onionlab. Aquesta darrera companyia ha dirigit la producció ‘Esclat’, un espai on s’exhibeix una peça audiovisual 360 que reinterpreta a través de la intel·ligència artificial les meravelles de l’art i l’arquitectura de Barcelona amb elements com els vitralls, el trencadís d’Antoni Gaudí o les fonts de Montjuïc.

Més enllà d’aquestes obres, la nova atracció del Bulevard Rosa també disposa de diferents sales interactives com l’espai batejat com a ‘Farra Playmodes’, una col·laboració amb l’emblemàtica discoteca barcelonina Razzmatazz, o Bocabadat, un espectacle coordinat per la companyia mítica Fura dels Baus. “Volem representar la ruptura amb la noció tradicional del que ha de ser un museu. En lloc de ser un espai estàtic i contemplatiu, és dinàmic, interactiu i en constant evolució”, apunta el director general i fundador de White Rabbit, Enrique Vives, que precisa que la voluntat de l’equipament és redefinir l’experiència cultural i artística per “connectar amb l’essència” de la capital catalana.

Una de les obres que es pot veure en el nou museu White Rabbit ubicat a les galeries comercials del Bulevard Rosa / White Rabbit
Una de les obres que es pot veure en el nou museu White Rabbit ubicat a les galeries comercials del Bulevard Rosa / White Rabbit

Cal recordar que l’accés al nou museu ubicat en aquestes històriques galeries comercials barcelonines té un preu a partir de 15 euros per a certs col·lectius, amb descomptes disponibles per a famílies i grups. L’entrada normal són 25 euros i és gratuïta per a menors de 6 anys.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa