Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
On aconseguir el cartell gratuït del Carnaval de Barcelona 2022

El curiós cartell del Carnaval 2022 de Barcelona penjarà de les banderoles de la ciutat però també en moltes parets d’habitació o locals privats. Després de l’èxit incontestable dels cartells de La Mercè 2021, l’Ajuntament de Barcelona repeteix l’experiència i regala exemplars impresos de la imatge carnavalesca.

Qui vulgui tenir un d’aquests pòsters gratuïts ha d’anar a recollir-lo a un dels dos equipaments culturals que en tindran. La data, però, encara no se sap. Tot i que ja s’han anunciat els punts de recollida, encara no hi han arribat els paquets procedents d’impremta. Un degoteig d’interessats s’acosta a preguntar pels cartells, però els responsables dels espais receptors han demanar una mica de paciència perquè ells tampoc saben quan els arribaran. De fet ja els va passar el mateix amb el de la Mercè, i per això tornen a aconsellar trucar primer per assegurar l’estoc i així evitar un viatge en va.

Els dos punts de recollida són al districte de Ciutat Vella. Un és la Sala Ciutat, annexa a la seu consistorial de plaça Sant Jaume. És oberta de dilluns a dissabte de 10h a 20h. L’altre és al cor de la Rambla: La Virreina – Centre de la Imatge, que obre de dimarts a diumenge d’11h del matí a 20h del vespre.

La disbauxa del carnaval comença amb l'Arribo dels Comediants a Barce
La disbauxa del carnaval comença amb l’Arribo dels Comediants a Barcelona / Foto: Jordi Play

En tots dos casos, s’entregaran exemplars gratis a qui en demani fins que s’esgotin les existències. Tot i que els equipaments encara no han rebut instruccions explícites, el més probable és que hi hagi una limitació d’unitats per persona com ja va passar per la Mercè. Qui es quedi sense o no pugui esperar fins l’arribada de les impressions, pot fer-se la seva pròpia edició descarregant-se l’arxiu del cartell al banc d’imatges de la cartelleria municipal.

Cap amunt i cap avall

El cartell d’enguany té un disseny singular que evoca la disbauxa carnavalesca. Es tracta d’una imatge reversible, en què el personatge central –un arlequí emmascarat– en realitat en són dos: pot mirar-se també del revés sense perdre sentit. En qualsevol de les dues posicions, la figura protagonista balla alegrement entre serpentines i les lletres superiors indiquen la data de la festa. En un sentit queda ressaltada la paraula “Barcelona” i en l’altre, “Carnaval”.

L’obra la firma l’il·lustrador barceloní Adrià F. Marquès, que es fa conèixer amb el nom artístic El Marquès. Entre molts altres, ha treballat per a la sala Jamboree, l’editorial Planeta, l’hotel Dormir de Cine o les caves Codorniu. Segons ha explicat ell mateix a Instagram, volia jugar amb la dita carnavalesca “El de dalt a baix i el de baix a dalt”, en al·lusió a l’intercanvi de rols que propicien les disfresses. La festa tindrà lloc d’aquí dues setmanes, del 24 de febrer al 2 de març.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa