Barcelona rellança les ajudes per comprar entrades per impulsar la cultura

L'Ajuntament subvenciona part del preu per augmentar l'afluència de públic

L’Ajuntament de Barcelona ha reeditat la iniciativa Bonus Cultura amb formats de 20 i 40 euros disponibles fins a final d’any per fomentar el consum cultural entre la ciutadania i també impulsar el sector empresarial i econòmic de les indústries creatives i culturals de la ciutat. Ho han anunciat aquest dilluns el primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, i el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, en una roda de premsa en la qual han destacat l’èxit de la primera edició, en la qual es van vendre 78.831 bons i es van aportar 3,1 milions d’euros a el sector cultural.

La novetat d’aquest any és que, a més del format que es va crear el 2020 de bons de 40 euros –on l’usuari paga 31 euros i l’Ajuntament 10–, s’afegeix un nou format de 20 euros, amb el qual l’usuari paga 15 –més 50 cèntims de gestió– i el consistori afegeix els cinc restants. El nou Bonus Cultura es podrà adquirir des de l’1 d’abril i fins a final d’any i podrà ser usat en la compra de teatre, cinema, discos, espectacles d’arts escèniques, concerts i llibres. A més, aquest any també podrà utilitzar-se en el “100% de l’activitat cultural que es faci a Barcelona”.

En aquest sentit, Marcé ha detallat que el bo es podrà utilitzar per a les activitats musicals que es faran aquest estiu “amb total seguretat”, com els concerts al Fòrum, a l’Anella Olímpica, al Teatre Grec i altres activitats que es realitzaran en l’espai públic. No hi haurà límit de compra per usuari ni per utilitzar més d’un en una mateixa compra i es podrà comprar a la web bonuscultura.com/barcelona i també a través dels propis establiments, quan aquests ho sol·licitin, en el procés de compra.

Si es realitza una compra per un valor superior als el Bonus Cultura s’haurà d’abonar la diferència, i si la compra és inferior al que costa el bo, l’establiment farà un val de compra personalitzat pel valor diferencial per invertir-lo en el mateix local durant un temps limitat.

Més de 90.000 bons

L’any passat es van emetre un total de 90.000 bons, dels quals es van vendre 78.831, que van mobilitzar recursos en consum cultural per valor de 3,1 milions d’euros en els 177 establiments adherits. Del total de bons validats, el teatre és el que més s’ha beneficiat d’aquesta iniciativa –un 87%–, seguit del sector dels llibres –9%– i de la música –4%–, un fet que el consistori atribueix a que aquests últims són sectors que s’han vist més afectats per la restriccions, com els festivals o sales de concerts.

En els primers mesos de 2021, s’ha mantingut l’oferta de Bonus Cultura, arribant a comercialitzar de gener a març 17.407 unitats que, afegit a les vendes de 2020, sumen un total de 96.238 bons venuts des que es va posar en marxa la iniciativa.

“Experiència d’èxit”

Per això Collboni ha qualificat el Bonus Cultura com una “experiència d’èxit”, que vol mantenir més enllà de la crisi, ia la qual es destinarà aquest any un milió d’euros procedents de fons extraordinari que l’Ajuntament va crear a través del Centre de Coordinació de la Resposta Econòmica (Cecore).

En aquest àmbit cultural, el primer tinent d’alcaldia ha celebrat l'”èxit” del concert de Love of Lesbian dissabte al Palau Sant Jordi de Barcelona, ​​que va acollir a 5.000 persones amb mascareta i sense distància de seguretat, que creu que s’ha situat a la ciutat com a pionera a l’hora d’arriscar i prioritzar la cultura.

Nou comentari