Barcelona s’omple de parades de llibres i roses per celebrar una diada de Sant Jordi de rècord. Des de primera hora del matí, els llibreters i els floristes s’afanyen per enllestir els últims detalls de les seves parades per la gran festa de la cultura a la ciutat. Arreu de Catalunya, s’espera que durant el dia d’avui es venguin més de set milions de roses i uns dos milions de llibres, bona part dels quals es vendran a les gairebé 500 parades que hi ha per tota la ciutat. El sector editorial preveu obtenir al voltant del 20% de la seva facturació anual en una jornada que l’any passat va permetre vendre fins a 70.000 títols diferents.

Un any més, la superilla literària del passeig de Gràcia serà l’epicentre d’una diada de Sant Jordi que enguany té més parades de llibres i roses que mai. Segons les dades del sector, enguany hi ha més parades a les zones professionals, amb 348 de llibres i 52 de roses, a les quals cal sumar un centenar més que s’han instal·lat a les portes de les llibreries. En total, mig miler de parades repartides per tota la ciutat. Des de la Cambra del Llibre asseguren que, en els últims anys, el nombre de parades s’ha duplicat. L’Eixample, amb el gran pol de passeig de Gràcies, lidera la llista de districtes amb més parades amb 203, seguit de Ciutat Vella (94), que compta amb la Rambla com a gran atractiu, i Gràcia (24). L’eix Gran de Gràcia, passeig de Gràcia i la Rambla suma un recorregut de tres quilòmetres amb 400 parades de llibres i roses.

Centre tancat al trànsit i afectacions a la circulació
El centre de la ciutat està tancat al trànsit des d’aquest dimarts a la nit i les restriccions s’allargaran fins a la mitjanit d’avui dimecres. La majoria de les parades de llibres i roses s’ubiquen a la superilla formada per l’avinguda Diagonal, la Gran Via de les Corts Catalanes, el carrer Balmes i el carrer Pau Claris. La superilla, organitzada per la Cambra del Llibre de Catalunya, el Gremi de Llibreters, el Gremi d’Editors, el Gremi de Llibreteres i el Gremi de Floristes, es va estrenar el 2022 amb un aiguat que la va deslluir una mica, però des de llavors ha estat tot un èxit i l’Ajuntament ha repetit el model impulsat pel govern d’Ada Colau.