El Gremi de Pastisseria de Barcelona preveu que el sector aconseguirà unes vendes de mones de Pasqua similars a les de l’any passat i que la despesa mitjana rondarà els 35 euros per cada mona. Estimen que es vendran unes 800.000 mones, amb pastís o figura de xocolata, tot i que de cara a pròximes campanyes treballen amb un nou mètode de càlcul per poder tenir xifres més exactes. Com cada any, les tendències i les preferències dels fillols marquen les temàtiques més populars de les mones. El FC Barcelona i Bola de Drac, que aquest any ha tornat al 3Cat, són els grans protagonistes de la Pasqua.

Aitana Bonmatí i Lamine Yamal són els jugadors blaugrana més buscats pels padrins, tot i que en Goku també té molts adeptes. Personatges d’altres sèries d’animació com en Bluey o de pel·lícules com Vaiana o Lilo&Stich són molt demanats. I, com que els clàssics mai moren, els animals de xocolata com els porquets, els pollets i els conills es mantenen entre els més sol·licitats, igual que els ous, les plomes i els pastissos de crema de mantega, xocolata o melmelada.

Els pastissers encaren la campanya de la mona amb optimisme i reconeixen que s’han esforçat molt perquè l’encariment d’ingredients clau com el sucre o el cacau no hagin repercutit en excés en el preu final. “Som molt optimistes, per nosaltres el tret de sortida ja l’ha donat la figura de xocolata, i ja hem vist com els padrins ja han començat a encarregar la seva peça de xocolata pel seu fillol”, destaca a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) el president del Gremi de Pastisseria de Barcelona, Miquel Zaguirre.