Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
Així ha quedat el nou “eix verd” del carrer Pi i Maragall

Barcelona ha inaugurat el nou carrer Pi i Margall després de les obres de reforma per convertir-lo en un “eix verd”. De fet, l’administració pública de la capital catalana, tot i haver canviat de mans, sembla decidida a fer la ciutat molt més sostenible i, per això, s’inverteix part del pressupost en aquestes esperades superilles. La intervenció, que ha costat 13,6 milions d’euros, ha permès crear quatre places noves al llarg del carrer i col·locar nou mobiliari urbà i enllumenat. Segons l’Ajuntament de la ciutat, la reforma ha convertit el carrer en una avinguda amb el trànsit “pacificat” i la velocitat als 30 km/h.

Des d’un comunicat, l’ajuntament barceloní ha afirmat que el 70% de tot l’espai del carrer està dedicat als vianants i al verd. Per celebrar la finalització de les obres aquest diumenge s’ha organitzat una festa d’inauguració del carrer amb actuacions musicals, una xocolatada i activitats infantils que ha comptat amb la presència de l’alcalde, Jaume Collboni: “Amb el nou carrer Barcelona ha guanyat un altre eix cívic pensat i concebut sobretot per als vianants”, ha dit el cap de l’executiu de la ciutat, que ha assegurat que “confia que serveixi com a gran punt de trobada entre els cinc barris que toquen aquest carrer”.

L’alcalde ha assegurat que des de la primera etapa democràtica Barcelona està “limitant les grans autopistes” que creu que hi havia dins la ciutat per convertir-les en “espais de convivència”. De fet, tot i les grans crítiques que ha rebut, el carrer Consell de Cent s’ha convertit en un dels eixos verds més importants de la ciutat.

Collboni, davant dels empresaris | Cercle d'Economia
Collboni, davant dels empresaris | Cercle d’Economia

Més metres quadrats i llibertat de moviments pels vianants

Després de les reformes, el carrer Pi i Margall ha reduït l’amplària de la calçada per prioritzar la circulació de vehicles locals, bicicletes i autobusos. De pujada hi ha un carril per a busos i trànsit local i un nou carril bici segregat, i de baixada, un carril compartit per a busos, trànsit local i bicicletes. També s’ha plantat una seixantena més d’arbres, fins als 210, i la superfície de parterres i zones d’arbustos es preveu que passi dels 370 metres quadrats als 3.000 m², tot i que per la situació de sequera de moment no s’ha fet efectiva part de la plantació.

Més notícies
Notícia: Maragall ataca Collboni: “la comoditat té un preu que és Barcelona” 
Comparteix
El líder republicà ha criticat que "l'Ajuntament viu en una eterna porvisionalitat"
Notícia: Un xoc entre una furgoneta de l’ARRO i un taxi acaba amb sis mossos ferits
Comparteix
Els fets han passat cap a les vuit del matí a la plaça d'Urquinaona
Notícia: L’administració de loteria de Barcelona que més premis de Nadal ha repartit
Comparteix
La grossa de Nadal ha caigut a Barcelona 42 vegades | Una administració del centre ha repartit set primers premis de la loteria espanyola del 22 de desembre
Notícia: La nova campanya de trànsit de la Guàrdia Urbana
Comparteix
Sota el nom de Dispositiu 0,25, el cos policial buscarà acabar amb la droga i l'alcohol al volant

Comentaris

  1. Icona del comentari de: l·lpv a desembre 17, 2023 | 18:01
    l·lpv desembre 17, 2023 | 18:01
    Pi i Maragall tonteta? qui és aquest?

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa