Tot Barcelona | Notícies i Informació d'actualitat a Barcelona
45 artistes i 45 concerts: Directes Estrella Damm 150 porta la música a les sales del país

Reivindicar les sales de concerts com a equipaments culturals essencials per al creixement dels artistes i la vitalitat de l’escena musical del territori. Aquest és l’objectiu d’un nou cicle de concerts que reunirà 45 artistes en 45 concerts entre setembre i octubre a sales de Catalunya, les Illes Balears, Castelló i Andorra, impulsat per Estrella Damm i l’ASACC. Miki Núñez, Queralt Lahoz, Macaco, Maruja Limón, Quimi Portet, Suu, El Pony Pisador, Al·lèrgiques al Pol·len, Alfred García, Fades, Carlota Flâneur, Mourn, Svetlana o El Petit del Cal Eril són alguns dels noms que formen part de la programació.

El projecte reunirà 45 artistes programats a 45 sales de diferents formats i capacitats, sumant més de 22.000 localitats i configurant una xarxa pensada per reivindicar el paper fonamental de les sales dins el panorama musical. Des dels grans espais fins a les sales de proximitat, el cicle vol posar-les en valor com a equipaments culturals essencials per al creixement dels artistes i la vitalitat de l’escena musical del territori, reforçant també el seu paper com el primer escenari real per a molts artistes: espais on experimenten, creixen, consoliden el seu directe i estableixen un vincle autèntic amb el públic. Més enllà dels concerts, el projecte vol posar també el focus en un teixit cultural essencial i sovint invisible que sosté la música en directe durant tot l’any arreu del territori.

MACACO. Foto: Andrea Resmini

Directes Estrella Damm 150

 DIRECTES ESTRELLA DAMM 150 aposta clarament pel talent del territori, combinant artistes consolidats amb algunes de les propostes emergents més destacades. La programació, transversal i intergeneracional, reflecteix la diversitat i vitalitat de l’escena musical catalana contemporània, travessant gèneres i formats que van des del pop i l’indie fins a l’urbà, l’electrònica o el mestissatge, amb una especial atenció a la paritat i a la presència de projectes liderats per dones o formacions mixtes. Miki Núñez, Queralt Lahoz, Macaco, Maruja Limón, Quimi Portet, Suu, El Pony Pisador, Al·lèrgiques al Pol·len, Alfred García, Fades, Carlota Flâneur, Mourn, Svetlana, El Petit del Cal Eril, Socunbohemio, Companyia Elèctrica Dharma, Ketekalles, Strombers, Sexenni, Ven’nus, Joan Colomo, The New Raemon o Cloe Riembau són alguns dels artistes que formaran part d’un cartell que reflecteix aquesta pluralitat artística i generacional.
 
El cicle arrencarà el 18 de setembre amb els concerts de JULS a la Sala Liverpool de Be Disco de Molins de Rei, Joe Crepúsculo al Club Mutante de Palma de Mallorca i Ketekalles a l’Unnic d’Andorra la Vella. Durant set setmanes, DIRECTES ESTRELLA DAMM 150 recorrerà sales emblemàtiques de Barcelona, Girona, Tarragona, Lleida, Castelló, Palma, Ciutadella o Andorra, passant per espais com Razzmatazz, Salamandra, La Mirona o Es Gremi, però també per sales de proximitat com Els Pagesos de Sant Feliu de Llobregat, Terra de Castelló de la Plana o Slàvia de les Borges Blanques, reforçant la voluntat del projecte d’arribar a diferents escenes i realitats del territori. El tram final del cicle inclourà concerts de Miki Núñez a Razzmatazz 1 de Barcelona, Maruja Limón a la sala Times de Santa Coloma de Gramenet, The New Raemon al VADE Música de Sabadell i culminarà el 30 d’octubre amb la cloenda final a la Sala Apolo, que es desvetllarà ben aviat.

Els Strombers, un dels 45 concerts programats

Amb aquest projecte, Estrella Damm amplia la commemoració dels seus 150 anys més enllà de la gran festa celebrada el 16 de maig i reafirma el seu vincle històric amb la música i la cultura. Si el Parc del Fòrum va simbolitzar la dimensió multitudinària de l’aniversari, DIRECTES ESTRELLA DAMM 150 vol representar-ne ara la dimensió més propera i territorial, portant la celebració allà on la música en directe neix i creix cada setmana: les sales de concerts.
 
L’Associació de Sales de Concerts de Catalunya (ASACC), fundada el 2001, agrupa les principals sales de música en viu del país i treballa activament per defensar-les. L’entitat promou el reconeixement de les sales com a equipaments culturals essencials, impulsa la música en directe i col·labora amb les administracions per millorar el marc normatiu i garantir el desenvolupament sostenible del sector. Aquest any celebra el seu 25è aniversari i està formada per prop de 90 sales de les 4 províncies catalanes.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa